Společnost


Czechia Electronics s.r.o.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#70614Reklamace mobilu Samsung Galaxy Z Flip 4 5G

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 15 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.09.2023, před rokem

Jaromíra Friesová

Znění stížnosti

zaslala jsem reklamaci včetně mobilu Samsung SM-F721B Galaxy Z Flip 4 5G, na adresu Czechia Elektronics s.r.o., na adresu Světová 523/1 Praha 8 , a nikdo se mi vůbec neozval . vůbec nevím zda se něco s mým telefonem děje. Dostala jsem ho jako dárek od syna. Nevím co mám dělat ,telefon ani mail na spol,ečnost není. Zasláné bylo 14.9.2023

Děkuji Friesová Jaromíra


Produkt

Reklamace - *** Samsung SM-F721B Galaxy Z Flip4 5G


Požadované řešení

chci vědět co je s mým telefonem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2023 09:59, před rokem

Záruka či odpovědnost za vady je součástí kupní smlouvy mezi prodejcem a kupujícím, v tomto případě tedy dárcem. Právo uplatňovat reklamaci má výlučně on. V případě, že reklamaci podává obdarovaný, je možné, aby po něm společnost požadovala pověření. Nejčastěji postačí účtenka či faktura. Možné je také postoupit obdarovanému právo zboží reklamovat nebo mu napsat plnou moc k uplatňování práva z odpovědnosti za vady (více zde: https://www.dtest.cz/clanek-4809/jak-reklamovat-vanocni-darek). Vzor pro postoupení práv z vadného plnění je možné nalézt zde: https://www.dtest.cz/clanek-3286/postoupeni-prav-z-vadneho-plneni.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Reklamace je přitom podaná již samotným oznámením podnikateli, že je věc vadná.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2023 14:06, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2024 19:41, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.