Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#70621Nedodané zboží do Alzaboxu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 11 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.09.2023, před rokem

Kateřina Urbanová

Znění stížnosti

Dobrý den, v úterý 26.9.2023 jsem objednala v Alza cz bezdrátová sluchátka,ještě týž den byla odjednávka připravena k vyzvednutí. Po zadání kódu a otevření, byl box prázdný bez zboží. Okamžitě jsem volala do Alzy a sdělila svůj problém, problém zaznamenali a mám čekat až najdou kamerový záznam. Volala jsem i ve středu, mám čekat, volala jsem i dnes t.j. pátek 29.9. a stále mám čekat, do kdy prosím? Vrátit peníze nechtějí, takže nemám peníze ani zboží.


Produkt

Huawei FreeBuds SE bílá - bezdrátová sluchátka - s mikrofonem


Požadované řešení

Okamžité vydání již zaplaceného zboží a to způsobem dodání na mou adresu, omluva za nečinnost.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2023 11:10, před rokem

Za včasné a řádné doručení zboží je odpovědný prodávající, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého případného smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.10.2023 18:28, před rokem

Dobrý den, děkuji za zprávu a za vzniklou situaci se Vám omlouvám. Z naší strany jsme Vám zasílali email ohledně vyřízení situace dne 2.10.2023. Byl Vám vystaven dobropis s návrhem proplacení částky nebo vytvoření nové objednávky. Na tento email nebylo z Vaší strany reagováno a prosím Vás tedy o informaci, jakým způsobem si přejete situaci vyřešit. Za Vaši odpověď Vám předem děkuji. S pozdravem Adéla, Alza,cz , oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.10.2023 17:15, před rokem


Kateřina Urbanová

Dobrý den, Alza.cz má u sebe lehce zmatek, jelikož už 29.9. mi poslali email, zda chci peníze vrátit na svůj účet, email jsem potvrdila a předpokládala, že tím je situace vyřízená. A po třech dnech chtějí vše potvrdit znovu. Samozřejmě se do žádného soukromého emailu neomluvili, pouze zde na těchto stránkách. Je 9.10. a na své peníze stále čekám! Veliké zklamání z Alza.cz!!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.10.2023 18:38, před rokem

Dobrý den, děkuji za Vaši odpověď. Vaše finanční prostředky jsme Vám odeslali na Vaši platební kartu, ke dni 9.10. 2023. Od tohoto dne je můžete na svém bankovním účtu očekávat maximálně do 5 pracovních dnů, ovšem zpravidla to bývá dříve. Za vzniklé komplikace se Vám znovu velice omlouvám. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2023 16:04, před rokem

Děkujeme stranám za součinnost.

Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
9.11.2023 17:30, před rokem


Kateřina Urbanová

Hodnocení: