Společnost


Zalando SE

Počet nahlášených stížností:62
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#70629Zalando nevracení peněz za nákup

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 15 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.09.2023, před rokem

Veronika Benešová

Znění stížnosti

Na Zalandu jsem si objednala plavky od Calzedonia, jednalo se o 2 objednávky, celkem o 15 ks v hodnotě 4 281 Kč. Zboží bylo odesláno v obou případech Calzedonii, kdy váha dle PPL první objednávky byla 0,27 g a váha druhé objednávky byla 0,60 g. Plavky mi tentokrát bohužel neseděly žádné. Všechny jsem zabalila do jednoho balíku a vrátila pomocí návratového lístku, který byl součástí druhého balíku, dne 24.8.2023. Dle PPL váha návratového balíku byla 0,84 g a dne 25.8.2023 ji převzala Calzedonie.


Zalando mi z balíku uznalo pouze 6 ks plavek a na účet vrátilo částku 1 572 Kč. Začátkem září jsem tedy kontaktovala Zalando, že mi nebyly vráceny všechny peníze na účet. Byl mi zaslán formulář "právní prohlášení - vrácení zboží", který jsem vyplnila a také jsem zaslala potvrzení o doručení Calzedonii od PPL i detaily, které obsahovaly váhy obou doručených balíků i návratového balíku, ze kterého jsem zřejmé, že zboží bylo zasláno zpět všechno.


Zalando mi odpovědělo, že zboží nebylo součástí balíku, i přes zaslané podklady, mám dodat zbývající zboží, aby byla provedena refundace.


Od 11.9.2023 se mnou Zalando nekomunikuje, nereagujeme na maily, na infolince je mi telefon hned položen, když uvedu číslo objednávky.

Kontaktovala jsem i samotnou Calzedonii, která mě pouze několikrát odkázala na Zalando, neboť jsem zboží objednávala přes Zalando, přestože balíky odesílali oni i přijímali balík s vráceným zbožím. Všechny podklady, které jsem zaslala na Zalando jsem přeposlala i na Calzedonii.

Dnes jsem se dovolala na infolinku Zalanda a operátor mi sdělil, že má žádost o vrácení penez je UZAVŘENA.

Nemám plavky ani peníze (2 709 Kč).


Produkt

Plavky Calzedonia (horní + spodní díly)


Požadované řešení

Chci vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2023 11:49, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Ustanovení § 1837 občanského zákoníku upravuje situace, kdy není možné od smlouvy bez zákonného důvodu odstoupit. Dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce platí, že: "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Odborná literatura dokonce uvádí, že s ohledem na euro konformní výklad by mělo jít o obal zapečetěný.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Zalando SE, Valeska-Gert-Str. 5, 10243 Berlín, Spolková republika Německo.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2023 14:12, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2024 19:44, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.