Počet nahlášených stížností: | 25 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 6 |
Schlieger dodal pouze návod ke dvěma instalovaným částem FVE t.j. návod k instalaci a provozu střídače, kde návod k obsluze střídače je cca 30 stránek a návod k baterii.
Přes moje opakované reklamace nedodal navod k obsluze a údržbě FVE jako celku, který namontoval.
Jak se obsluhuje zařízení jako celek? Jak se FVE funguje při ztrátě napětí v síti. Jak se zařízení udržuje a obsluhuje jako celek. Pro mně je to jako když si koupím auto a dostanu krátký návod k motoru a baterii, ale jak se obsluhuje a udržuje auto jako celek zcela chybí
FVE Schlieger 9,9 kWp s baterií 10kW
Návod k obsluze a udržbě FVE Schlieger, která byla namontována včetně pokynů pro bezpečnost atd.
|
Tweet |
Podle § 9 odst. 1 a § 11 zákona o ochraně spotřebitele platí, že prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby, jakož i o riziku souvisejícím s poskytovanou službou. Je-li to potřebné s ohledem na povahu prodávaného výrobku nebo poskytované služby a způsob a dobu jejich užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v písemném návodu a aby byly srozumitelné. Prodávající musí zajistit, aby tyto informace, jsou-li poskytovány písemně, byly poskytnuty v českém jazyce.
Nesplněním této povinnosti se prodávající dopouští přestupku, za který může Česká obchodní inspekce udělit prodejci sankci. Podnět k prošetření lze podat zde https://www.coi.cz/podatelna/.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Schlieger, s. r. o., U nákladového nádraží 3265/10, 13000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Hezký den, pane inženýre,
po prošetření Vašeho požadavku sdělujeme, že komplexní návod na celou FVE není. Návody k obsluze jsou pouze na jednotlivé montované části. Kolegyně, se kterou jste kvůli požadavku hovořil, jej aktivně řeší k Vaší spokojenosti. Děkujeme za trpělivost.
Váš Schlieger
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
No z hlediska firmy Schlieger náprava nenastala, ani když jsem jim poslal části návodů, které mi dali a ani tyto části neodpovídají dodané skutečnosti. Podal jsem dále stížnost na COI 19.10.2023, dodal jsem COI všechny doklady ke koupi i realizaci a čekám zda někdy dojde k nápravě nebo je vše v nejlepším pořádku a v souladu s platnými zákony.
Děkujeme spotřebiteli za informaci.
S ohledem na to, že spotřebitel kontaktoval Českou obchodní inspekci, přeřazujeme stížnost zpět na něj, aby mohl informovat o výsledném stanovisku ČOI.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.