Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.9.2023 jsme letěli linkou 2963 společnosti Smartwings z Tirany do Prahy. Protože jedno naše kabinové zavazadlo, a to skořepinový kufr Sirocco byl těžší, než limit pro kabinové zavazadlo, museli jsme ho v Tiraně podat jako zavazadlo do nákladového prostoru letadla. Po přistání v Praze a vyzvednutí podaného zavazadla jsme zjistili, že kufr při manipulaci buď v Tiraně nebo v Praze bylo poškozeno tak, že jedno kolečko bylo vraženo do vnitřku kufru a skořepina v rohu byla prasklá.
Verdikt v opravně zněl, že kufr je neopravitelný a dále k nepoužití. Kufr jsme zakoupili za cenu 2.650 Kč, ale bohužel jsme doma už nenašli účtenku. Poškození vyřizující pracovník Smartwings nám nabídl následující možnosti kompenzace zničeného zavazadla:
děkujeme za Váš e-mail a přijměte prosím naši omluvu za poškození Vašeho zavazadla.
Na základě fotodokumentace bylo poškození Vašeho zavazadla zhodnoceno jako neopravitelné. Potvrzení o neopravitelnosti ve Vašem případě není nutné dokládat. Zvolit si můžete z následujících možností:
1) Finanční kompenzace bankovním převodem ve výši 1200,- Kč, jelikož jste nedodala doklad o koupi. Bez doložení dokladu o koupi nebo hodnotě poškozeného zavazadla tuto částku nemůžeme navýšit. Na dodatečné dodání dokladu máte lhůtu 2 roky od data letu.
2) Kompenzaci formou voucheru ve výši 1750,- Kč. Voucher můžete využít pro nákup své další letenky nebo doplňkových služeb ke své stávající či budoucí rezervaci přímo přes webové stránky dopravce. Je platný 1 rok od data vystavení a je přenosný, využít jej tedy můžete Vy, nebo libovolná jiná osoba. Bližší informace jsou k dispozici na této stránce.
3) Poukaz na nákup nového zavazadla nebo jiného zboží dle Vaší volby v e-shopu nebo prodejnách Galanterie Tesková: https://www.kozenagalanterie-teskova.cz/. Váš poukaz bude v hodnotě 1400,- Kč a je možné jej uplatnit do 1 roku od vystavení.
Svůj výběr nám prosím oznamte jako odpověď na tento email. Z provozních důvodů bychom Vás rádi informovali o lhůtě 30 dní v případě kompenzace bankovním převodem. Tímto děkujeme za pochopení. Přijetím jedné z nabízených možností bude Váš případ uzavřen.
Budeme očekávat Vaši odpověď.
S pozdravem
Jan Pražák
Claim Officer
K tomu je nutné uvést, že e-shopu Tesková nejlevnější kabinové skořepinové nebo textilní zavazadlo stojí 2.499 Kč. Za 1.200 Kč nekoupím žádný značkový kabinový skořepinový kufr. Letecká společnost trvá na účtence, není ochotna akceptovat, že srovnatelné kufry stojí více než 2 tisíce Kč, že za 1.400 Kč není šance koupit srovnatelný kufr. Reklamovala jsem, ale letecká společnost trvá na svém prvotním vyjádření.
Kabinové zavazadlo velikosti 55x40x28 cm, skořepinové, 4 kolečka otočné 360 stupňů, zámek TESA, značka Sirocco, v používání necelý rok, bez nejmenšího škrábance kromě poškození při letecké přepravě, jako nové
Proplacení zničeného zavazadla resp. nákup značkového skořepinového kabinového kufru stejné kvality
|
Tweet |
Dle podmínek společnosti je cestující povinen nahlásit dopravci poškození zavazadla nebo poškození obsahu neprodleně, jakmile jej zjistí (nejpozději do 7 dnů ode dne převzetí zavazadla).
V případě poškozeného zavazadla je nutné mít pro uplatnění škody:
- protokol o poškození sepsaný u handlingového partnera, ev. je možné škodu dohlásit vyplněním on-line formuláře dopravce ve stanovené lhůtě,
- palubní vstupenku,
- zavazadlový lístek,
- foto poškozeného zavazadla,
- adresu a bankovní spojení,
- účet s pořizovací cenou poškozeného zavazadla nebo potvrzení hodnoty zavazadla,
- doklad o opravě zavazadla nebo potvrzení o neopravitelnosti.
Cenu zavazadla tedy není nutné dle smluvních podmínek společnosti dokládat účtem, ale je možné ji doložit i potvrzením hodnoty zavazadla.
Více informací ohledně reklamace zavazadel u společnosti Smartwings nalezne spotřebitel zde: https://www.smartwings.com/images/predpisy-formulare/reklamace-zavazadel.pdf.
Spotřebitel, který předal svou reklamaci k posouzení zavazadel a není spokojen s vyřízením své žádosti, má právo uplatnit svůj nárok v rámci mimosoudního řízení u České obchodní inspekce. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.