Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:712
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:23
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#70682Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
02.10.2023, před rokem

Martin Hlad

Znění stížnosti

Dobrý den, chtel bych se na vás obrátit s prosbou jak dále postupovat.
Dne 3.8.2023 jsem zakoupil auto u AAA Auto v Teolicích. Konkrétně Škoda Fabia TDI z roku 2009. Auto jsme s prodávajícím před výběrem projeli a prohlédly. Auto bylo bez závad až na upozorněné lehce prorezlé prahy na dvou místech. Při projížďce jsem odskoušel od vyhřívaných sedaček až po funkční klimatizaci. Prodejce mi také sdělil, že součástí prodeje je i pojištění na nefunkčnost vozidla, což prý ovšem znamená, že se vztahuje na motor a jeho části, ale ne například na blatníky, kola dveře atd. Rozhodl jsem se tedy pro koupi. Po zhruba měsíci přestala fungovat klimatizace. Bohužel jsem neměl tolik času navštívit servis v domění, že po naplnění chladivem bude opět fungovat. Tak jsem si řekl, že to není až tak pro mě důležité mít aktuálně "prázdnou" klimatizaci. Otevíral jsem okna a to mi stačilo. Po dalších cca dvou měsícíh mi při jízdě spadl motor do mouzového režimu a rapidně snížil výkon. Zajel jsem tedy do autoservisu, kde mi řekli, jestli už se na to díval nějaký servis a vím co s tím je. Bavili jsme se jen orientačně o závadě a bylo mi řečeno, ať navštívím servis a přinesu od technika doklad o závadě, kde bude uvedena cena za případnou opravu. Bohužel jsem v místě bydliště k vzhedem vytíženosti servisů hned nenašel kdo by mi auto zkontroloval a vystavil doklad. Pouze jsem si nechal doplnit chladivo, za které jsem zaplatil 1200Kč a k mému zděšení klimatizace stále nefungovala. Nakonec se mi podařilo sehnat servis kousek za Teplicemi. Auto dali v servisu na diagnostiku, kde zjistil, že turbo nemá dostatečný tlak a neplní tak jak by mělo. Dále, že Kompresor hlasí závadu a je nefunkční a tudíž na výměnu. S vystaveným dokladem jsem navštívil servis a podal reklamaci. do týdne jsem dostal odpověď, kde mi reklamaci zamítli. Kde odpověď je následující.
Cituji: Vady reklamované kupujicím jsou vady, které vychází z předchozího užívání motorového vozidla. Kupující byl při koupi vozidla upozorněn v předávacím protokolu, že jednotlivé součástky, zakoupeného automobilu, podléhající opotřebení se mohou blížit konci své životnosti a s ohledem na stáří o opotřebení automobilu vyžadují zvýsenou míru údržvy a oprav. Z uvedených důvodů prodávající za reklamované vady nenese žádnou odpovědnost, a proto reklamaci zamítá.
Upřímě chápu, za co berou, či neberou odpovědnost dle OZ.
Ale už nechápu jejich přístup, pokud jsem si zaplatil pojištění mechanických a elektických poruch tkzv Carlife Garance BASIC. Ve které je pojistka sjednaná na
Pojistné události: Nefunkčnost vozidla vyžadující opravu nebo výměnu součástky kryté pojištěním. Limit 50 000 Kč
Pojistné nebezpečí: Vnitřní mechanická nebo elektrická porucha vozidla. Limit plnění 100 000 Kč

Proto prosím o pomoc.
Předem děkuji za odpověď


Produkt

Škoda Fabia r.v. 2009


Požadované řešení

Podle mého by tyto dvě závady mělo pokrýt pojištění. Výše opravy je stanovena na nižší částku, než je její plnění. Přeci jen se jedná o mechanickou poruchu, která vyžaduje výměnu součástkek. Požadoval bych o prověření reklamace a proplacení částky na zaplacení faktury pro servis.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.10.2023 12:40, před rokem

K pojištění:
Dle dostupných informací (https://img.aaaauto.cz/attachment/5211.pdf) je společnost AURES Holdings a.s. pouze pojišťovacím zprostředkovatelem, který spolupracuje s pojišťovnami.

Dle podmínek Carlife Garance BASIC (dostupných zde: https://img.aaaauto.cz/attachment/5998.pdf) "pojištěný (nebo jménem pojištěného kvalifikovaného opravce) musí pojistiteli telefonicky na číslo +420 284 022 397 nebo písemně na email carlife@fortegra.cz nahlásit škodu před zahájením jakýchkoliv oprav a nejpozději do 7 dní od jejího vzniku." V těchto podmínkách také spotřebitel nalezne možné výluky z pojištění.

Pokud by spotřebitel s likvidací pojistné události nesouhlasil, měl by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojistiteli a požadovat znovu prošetření případu. Dle všeobecných pojistných podmínek "Carlife Garance" (https://img.aaaauto.cz/attachment/3204.pdf) by měla být pojistitelem společnost Fortegra Europe Insurance Company Limited. Stížnost lze zaslat:
- na adresu: Fortegra Europe Insruance Company Limited, pobočka Česká Republika se sídlem Roztylská 1860/1, 14800 Praha
- na e-mail: info@fortegra.cz.

Stížnost na pojišťovacího zprostředkovatele (AURES Holdings a.s.) lze podat:
- na e-mail: insurance@aaaauto.cz,
- na tel. č.: 800 110 800,
- prostřednictvím reklamačního formuláře dostupného zde: https://www.aaaauto.cz/reklamace,
- na adrese sídla společnosti AURES Holdings a.s., Dopraváků 874/15, 184 00 Praha.

Orgánem, který vykonává dohled nad činností zprostředkovatelů a pojišťoven je Česká národní banka (www.cnb.cz), na kterou se lze s podnětem či stížností obrátit (zde: https://www.cnb.cz/cs/verejnost/kontakty/formular-podani-dotazu-podnetu-upozorneni/index.html).

K reklamaci:
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Jestliže by autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.11.2023 12:17, před rokem

Vážený pane Hlade,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě je zapotřebí, abyste se obrátil na pojišťovnu a záležitost řešil s ní. Z naší strany již v tuto chvíli není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2024 13:08, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2024 15:39, před 12 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.