Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V lednu jsme si objednali od firmy Woodface vestavěnou skříň a dva psací stoly.
28.1.2015 jsme uhradili zálohu, dodání dle smlouvy mělo být 3-4 týdny od zaplacení zálohy. O měsíc později, když se nikdo neozval, jsem zjišťoval sám osobně jak to vypadá se zakázkou. Bylo mi řečeno, že se ještě ani nezačalo s výrobou.
Nakonec nám byla objednávka dodána až 27.3.2015, tedy o měsíc později než bylo dodání na smlouvě.
Podle smlouvy máme nárok na finanční sankci za pozdní dodání.
Od dubna neustále kontaktujeme firmu ( maily i telefonicky ), aby se dořešila tato záležitost, ale marně.
Nebyl to jediný problém, ale ty už jsou po třech měsících neustálého telefonování úspěšně vyřešeny.
Vyplacení peněz
|
Tweet |
Nárok na finanční kompenzaci při pozdním dodání objednaného a formou zálohy hrazeného zboží náleží spotřebiteli v případě, že se prodejce k takovému plnění sám dobrovolně smluvně zavázal. Pokud smluvní partner (prodejce) nesplní smluvně převzatý závazek poskytnutí finanční kompenzace pro případ nedodání objednaného a zálohově uhrazeného zboží ve sjednané lhůtě, nastávají pro něj právní důsledky prodlení dlužníka s plněním peněžitého závazku. Osoba, která je v prodlení, dále odpovídá za škodu tímto jednáním způsobenou. Při prodlení se zaplacením, náleží poškozenému úrok z prodlení, aniž by byl sjednán ve smlouvě.
Spotřebiteli doporučujeme vyzvat prodejce k plnění sjednané finanční kompenzace, vzhledem k tomu, že výzva k plnění nemá zákonem předepsanou formu, stačí tedy, pokud k plnění plynoucích z uzavřené smlouvy vyzve spotřebitel ústně, avšak pro tento případ doporučujeme formu písemnou, doporučeně s dodejkou, která snáze prokáže projevenou vůli (důkazní důvody pro případ soudního sporu). Druhá strana je na základě takové výzvy povinna dostát své smluvně převzaté povinnosti bez zbytečného odkladu, tj. v řádech hodin či dnů podle povahy závazku. Doporučujeme však ve výzvě uvést přesný termín pro splnění či určit lhůtu, dokdy nejpozději tak má učinit. Takto určená lhůta je pro povinnou stranu závazná.
Pokud ani na základě výše uvedené výzvy k plnění smluvně převzatého peněžité závazku nebude zjednána náprava, spotřebitel může ještě před podáním žaloby k soudu naposledy vyzvat svého dlužníka k dobrovolnému splnění. Předžalobní výzvu je žádoucí doručit druhé straně prokazatelným způsobem, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Ve znění výzvy je třeba uvést přiměřenou lhůtu k plnění. Dodatečnou lhůtu k dobrovolnému uhrazení sjednané finanční kompenzace je třeba nechat běžet ode dne doručení dopisu a v délce přiměřené s ohledem na okolnosti celé záležitosti. Poskytnutá lhůta však podle zákona nesmí být kratší než 7 dnů. Není důležité, vyhýbá-li se druhá strana přebírání poštovních zásilek a výzvu tak nepřevezme. Pro soud je podstatné její zaslání, nikoliv doručení. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci výzva k plnění účinná.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.