Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, ráda bych podala stížnost na chování zaměstnankyně na Jablonecké pobočce V.Š., zaměření kuchyně bylo 22.6.2023 s tím že dodání bylo až 8.9.2023 čekali jsme necelých 12týdnů na kuchyň, kdy původně jsme se bavili o termínu v polovině srpna. Každopádně když kuchyně dorazila na místě bylo zjištěno, že chybí jedna skřínka byla na plánku po zaměření, ale pak už nebyla v kupní smlouvě. Žádný omluvný telefonát od slečny nebyl, rovnou email s novou fakturou na skřínku s tím, že na dvířka si počkáme dalších 5 týdnů. Když jsem paní volala před 14dny s tím, že se mi to nelíbí, řekla mi že s manažerkou zkusí domluvit dřívější termín výroby dvířek, ale že za to nemůže ona, ale program ve kterém kuchyni realizovala. A že se mi druhý den ozve. Do dnes se mi neozvala. Kuchyně která nás celkem stála 311 000,-, tak jsme nestáli ani za to aby nám paní z Oresi zavolala a omluvila se, ale rovnou poslala fakturu a celkové čekání na kompletní kuchyni bude 17 týdnů. Takže pokud by se mě někdo zeptal, jestli bych mu doporučila Oresi, tak rozhodně ne.
DC - Velvet star (Preislerová A.) kupní smlouva xxx041
Sleva na kuchyň
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Spotřebitel by tedy měl určit podnikateli přiměřenou lhůtu na dodání skříňky. Pokud ji podnikatel nebude respektovat, může spotřebitel uplatnit právo na odstoupení.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Spotřebitelka nás informovala, že ji společnost kontaktovala mimo naši službu a požádala o uzavření stížnosti. Stížnost proto uzavíráme.