Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Byl jsem dnes u rodičů manželky, kde jsem sekal trávu. Mobil jsem si nechal na nabíječce v bytě, kde nikdo jiný nebyl. Nějakým způsobem se mi v dané době vytvořila objednávka a strhli za ní peníze. Poté mi volali, bohužel jsem o tom nevěděl, protože jsem nebyl u mobilu.
Když jsem to potom zjistil, psal jsem hned na zákaznickou linku, kde mě odbily, že mám smůlu, protože restauraci vznikla škoda.
Přijde mi to nespravedlivé vzhledem k tomu, že za to opravdu nemůžu. Zřejmě někdo hacknul můj účet v jejich aplikaci jinak nevím. Nechce se mi to hlásit a obíhat kvůli tomu policii. Mohu dělat něco jiného?
Předem díky za odpověď
Loužecký Lukáš
Jídlo
Vrácení peněz
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel objednávku nevytvořil, mohlo by se jednat o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Jelikož však společnost nejspíše plnila na základě objednávky, kterou sice sám spotřebitel nevytvořil, ale byla vytvořena na jeho účtu, vznikla jí škoda. Pokud by se tedy prokázalo, že objednávku vytvořila třetí osoba odlišná od spotřebitele a společnosti, má spotřebitel nárok po této osobě žádat odškodnění. V případě technické chyby aplikace společnosti by měl spotřebitel nárok žádat vrácení peněžních prostředků po společnosti.
Na stránkách společnosti je uvedeno, že pokud má spotřebitel stížnost týkající se služeb poskytovaných společností foodora, může se obrátit na zákaznickou podporu prostřednictvím e-mailu na adrese zakaznici@foodora.cz nebo prostřednictvím centra pomoci v příslušné sekci platformy a/nebo aplikacích foodora, tak jak zde již spotřebitelka podle popisu stížnosti učinila.
Zároveň apelujeme na spotřebitele, aby si vytvářeli silná a bezpečná hesla a s nikým je nesdíleli, aby se tak vyvarovali případným potížím. Pokud došlo ke zneužití účtu, je třeba ihned reagovat a změnit heslo a jestliže je to možné nastavit dvoufázové ověření.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.