Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nevracení třetiny zálohy na garážová vrata, nedokončená zaplacená práce, faktura nadhodnocená.
Dala jsem zálohu na veškeré práce, včetně garážová vrata. Ty každým týdnem posouvaný termín dohotovení. 30.6.2023 měly být k namontování, zmatená SMS, že vrata nebudou a vrátí mě do 14 dnů peníze.
Dále se jedná se o zahradnické práce, záhon cca 7 m dlouhý, 1 m šířka. Nesrovnalost mezi fakturami, např. okrasné květiny za 3600,- , po mé žádosti o prověření faktury byly sníženy na 2000,- . Z toho je 5 trvalek, cca za 30,-, další byly plotové díly, údajně sibiřský modřín, předražené, když jsem chtěla z jakého materiálu, opět bez odpovědi. Hnojivo, za 2000,- a to bych šla položku po položce. Doprava,
Telefon zásadně nebere, pouze napíše, že je na školení, za komínem, u lékaře, nebo má nefunkční telefon a že se ozve. Od června si pouze píšeme, přes SMS a to už v současné době už bez odezvy.
Řešila jsem formou stížnosti na FB, v místě bydliště, to se ozval okamžitě, že musím napsat na něj a jeho firmu omluvu, že jsem ho poškodila, teprve potom, do konce týdne pošle peníze, ale nepíše, do kterého.
Omluvu jsem napsala a peníze nikde. Zbývá doplatit třetinu zálohy na vrata, rolety jsem si nechala opravit a zaplatila podruhé.
Garážová vrata Lomax, nebyly dodány, nevracená část zálohy. Vystavená faktura daleko vyšší, než udává firma. Písemně jsem kontaktovala firmu Lomax a ti sdělili, že žádná vrata nebyla objednaná na moji adresu.
Požaduji vrácení zálohy na garážová vrata,
zahradnické práce, chtěla bych vysvětlit položku po položce, nebyly uvedeny ks, metráž, dále jsem platila část hotově, ale ty v záloze nebyly zaúčtované. O to jsem snížila fakturu, kterou jsem uhradila. Pan Pešta tvrdí, že jsem nezaplatila celkovou částku ve faktuře, ale na všechno mám doklady.
|
Tweet |
Ke garážovým vratům:
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla nejspíše sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
Podnikatele je možné vyzvat k navrácení peněžních prostředků i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele: Husova 70, 513 01 Semily. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
K cenám:
V případě nejasností je možné vyúčtování reklamovat. Reklamovat lze tedy i cenu, jestliže byla účtována v rozporu s cenou sjednanou.
Dle § 1982 Občanského zákoníku dluží-li si strany vzájemně plnění stejného druhu, může každá z nich prohlásit vůči druhé straně, že svoji pohledávku započítává proti pohledávce druhé strany. K započtení lze přistoupit, jakmile straně vznikne právo požadovat uspokojení vlastní pohledávky a plnit svůj vlastní dluh. K započtení jsou způsobilé pohledávky, které lze uplatnit před soudem podle § 1987 odst. 1 Občanského zákoníku.
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu či zboží.
Zkrácená strana může požadovat o zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.