Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Office Shoes, Atrium Flora, Vinohradská 2828/151, 130 00 Praha 3.
Nákup 09.05.2015 pánské obuvi CAT/ vycházková kožená obuv.
Dáno k reklamaci 26.05.2015.Na levé patní části prasklý materiál. Rozlepená špička. Navrhovaný způsob reklamace výměna zboží.
Reklamace vyřízená 12.6.2015. Obuv byla prodejcem dána do opravy, kde byla špička zalepená a dále reklamace zamítnuta. Viz v reklamačním listu uvedeno, u reklamované obuvi je patrné, že poškození na levém svršku vzniklo na základě vyvíjení opakovaného a neadekvátního tlaku v této oblasti(pozn. bota byla obuta 4x). Toto poškození typicky vzniká např. nevhodným obouváním obuvi bez nazouvací lžíce. (Zase nesmysl, lžíci používáme celá rodina. Nikdy se nám toto u jiné obuvi nepodařilo ani po roce nošení). Vyjádření prodejce považuji jako nesmyslné.
Nesouhlas řešen s vedoucím prodejny, ze strany prodejce arogantní, neprofesionální jednání.
S pozdravem
Volf
SAP kód: 714378-IND-41, pánská obuv CAT, kupní cena 2.490,-
vrácení peněz, výměna za jinou obuv -
tak jak na to mam dle zákona nárok.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.