Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#7072Neuznaná zřejmá reklamace vady, kterou pozná každé malé dítě

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

22 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.06.2015, před 10 lety

Dušan Križan

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 23.2.2015 jsem v obchodě Mall.cz zakoupil meteostanici Hyundai WS2005.

Po čase jsem zjistil, že nefunguje mazání venkovní maximální vlhkosti. 26.3.2015 jsem meteostanici reklamoval a 13.3.2015 jsem si vyzvedl opravený výrobek s vyměněnou základní deskou.

Doma jsem však zjistil, že výrobek má stejnou vadu + nelze smazat ani minimální venkovní vlhkost. Výrobek jsem 14.4.2015 znovu reklamoval. Výrobek se po čase vrátil ze servisu s popisem "Kontrola stavu, testováno na dvou nezávislých pracovištích - výrobek nevykazuje vadu. Postupujte dle návodu".

Výrobek jsem hned na prodejně vyzkoušel dohromady s panem prodavačem a zjistili jsme, že vada přetrvává. Pan prodavač tedy poradil poslat meteostanici znovu do opravy a do textu závady "přiznal", že vadu vidí, přesně jsme napsali následující: "nelze smazat max. vnější vlhkost a ani minimální vlhkost. Vráceno z reklamace, zkoušeno na prodejně, data se nepodařilo smazat".

Ze servisu se opět vrátilo: "Kontrola funkcí - přístroj bez vady. Nejedná se o vadu, ale vlastnost přístroje. Vráceno bez opravy zpět.".

Prodavač přiznává, že vadu vidí, nicméně prý nemá pravomoce nic dělat a řídí se tím co napíše servis. Zkoušel jsem volat na infolinku a psát emaily, abych se dovolal někoho odpovědného, který by měl nějaké pravomoce a byl se ochotný na výrobek osobně podívat a mohl osobně posoudit, zda výrobek vykazuje vadu, či nikoli.

Nicméně mall.cz aplikuje strategii, že zákazník se nedostane do kontaktu s nikým odpovědným a dostává se mu pouze líbívých odpovědí, jak mu všichni chtějí pomoci.

Zde je ke stažení obrázek s popisem vady, aby každý mohl posoudit, zda se jedná o vlastnost přístroje nebo vadu: http://uloz.to/xxdvU2Kp/meteo-png


Produkt

Meteostanice Hyundai WS2005


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2015 16:18, před 10 lety

Jestliže se na zakoupeném výrobku vyskytuje vada, kterou je možné odstranit, máte dle občanského zákoníku právo na odstranění vady, není-li to neúměrné povaze vady, můžete požadovat výměnu věci za bezvadnou.

Pokud však pověřený servis k posouzení vady tvrdí, že se na věci vada neprojevila, je vhodné zvážit, zda neoslovit znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na cestovné, poštovné, rovněž i znalecký posudek.(seznam naleznete na www.justice.cz).

Případně je ještě před zhotovením znaleckého posudku možné zaslat prodávajícímu (který je za vyřízení reklamace jedině zodpovědný a je smluvním partnerem spotřebitele) doporučený dopis nazvaný poslední pokus o smír, v němž jej upozorníte, že trváte na uznání reklamace a že v opačném případě se obrátíte na soudního znalce a budete poté žádat i náhradu nákladů na zhotovení znaleckého posudku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.7.2015 11:38, před 10 lety

Vážený pane Križane,

mrzí mě, že máte takovéto komplikace se zbožím zakoupeným v našem obchodě. Požádala jsem znovu kolegy z reklamačního oddělení o prověření celé situace, pokud bude třeba, obrátíme se znovu na servisní středisko. Prosím ještě o trpělivost, jakmile budu mít všechny informace, zašlu Vám písemné vyjádření.
Do té doby se na mě můžete kdykoliv obrátit na overeno@mall.cz.

Děkuji Vám za pochopení.

S pozdravem,

Ivana
Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
15.7.2015 21:52, před 10 lety


Dušan Križan

Hodnocení:

Komentář: Výsledkem stížnosti bylo vrácení peněz.

Děkuji dTestu, který konečně přiměl odpovědné zaměstance obchodu se na případ podívat a přestat se schovávat za email, telefon či zaměstnance bez pravomoci na pobočkách. Myslím, že k profesionalitě obchodu chybí výstupní kotrola reklamací. Patrně si někdo uvědomil, že odmítání tak do očí bijící věci, by se jim mohlo přes soud pěkně prodražit.