Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 17.11.2022 jsem si zakoupila kabelku v prodejně Baťa, v Galerii Moritz v Olomouci. Kabelka je kožená a cena byla 3229 Kč. Barva je černá. Neustále se otírá, tedy barva nedrží. Myslela jsem, že je to tím, že je nová. Ale otírá se stále. Zimní bílou bundu jsem musela dát do čistírny, neb jak nosím kabelku na rameni, bok bundy byl úplně černý. Pak jsem musela následně dát vyčistit i kožené sako, svetr atd. Kabelku jsem zanesla na reklamaci, v řádné reklamační lhůtě. Žádala jsem o vrácení peněz. Přišla mi sms, že reklamace byla zamítnuta.
Jsem zvyklá kupovat pouze kožené kabelky, ale ještě se mi to nestalo, že by špinila. Tudíž jsem si kabelku nevyzvedla. Nemohu dát za čistírnu více, než za kabelku. Velmi mě to mrzí, neb ráda chodím k Baťovy nakupovat. Mám od Baťi koženou bundu, která je perfektní. Ráda bych zůstala věrným zákazníkem.
Děkuji Blažena Mikulecká ***
prosím o vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud byla reklamace vyřízena (i když byla ze strany společnosti zamítnuta), doporučujeme spotřebiteli zboží z reklamace vyzvednout, neboť společnost by v případě nevyzvednutí zboží z reklamace mohla po spotřebiteli požadovat úložné, a to za podmínky, že o možném vyzvednutí tohoto zboží společnost spotřebitele informovala.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.