Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V internetovém obchodě mobilyporuba.cz jsem zakoupil nový mobil Nokia 3110 clasic. Telefon stál 3999Kč. Pracovníkem prodejny mi bylo za 150Kč nabídnuto prodloužení záruky ze dvou let na tři roky. Tak jsem s tím souhlasil. Telefon přišel a moje mamka, které byl ten přístroj určen, jej hned vyzkoušela. Bohužel zjistili jsme, že telefon má špatný mikrofon a proto jsme ji během hovoru velmi špatně slyšeli. Navíc nešel nabíjet. Kontaktoval jsem prodejce a sdělil mu zjištěné závady. Mamka měla telefon v užívání pouze jeden den. Nabídl se, ať mu telefon pošlu, že za něj dodá nový telefon stejného typu. Mezitím jsem ovšem dostal od svého operátora nový telefon, který jsem dal své mamce. Znovu jsem kontaktoval prodejce a řekl mu, že již od něj nový telefon nechci, že mám již pro mamku jiný a ať mi pošle peníze. Takto jsme se domluvili. Telefon jsem zabalil, vložil do krabičky originál paragonu, aby bylo zřejmé, že jsem ho zakoupil u nich a přidal k tomu dopis, ve kterém popisuji závady a žádám o vrácení peněz a přidal své číslo účtu. Prodejce jsem ještě ten den, kdy jsem odeslal zásilku, kontaktoval mailem, že telefon je na cestě a napsal zhruba to samé, co do dopisu který byl u telefonu. I s číslem účtu. Po pár dnech se prodejce ozval, že telefon obdržel. Znovu se ptal, jestli nechci jiný telefon a jestli trvám na vrácení peněz. To jsem mu potvrdil. Ovšem zarazil mě tím, že mi sdělil, že nedostanu plnou cenu za telefon, protože mi telefon poslal nový, ale já mu ho vracím se závadami a že ho bude muset dát proto do servisu, aby se opravil a on ho mohl prodat dále. A náklady na opravu mi strhne z ceny telefonu. Když jsem argumentoval tím, že na telefon mám záruku, dokonce prodlouženou o jeden rok a že nemohu za chybu výrobce, tak to řekl, že tady na to se záruka nevztahuje. Pokud bych chtěl telefon vyměnit za jiný, tak ano, ale takto ne. Slíbil poslání peněz do 4 dní. Chvilku po hovoru jsem kontaktoval pracovníky Dtestu a ptal se na to. Bylo mi řečeno, že takovýto postup prodejce není zákonem ošetřený a mám nárok na plnou cenu. Prodejci jsem volal s tím, co jsem se dozvěděl, ale nechtěl se se mnou bavit! Telefon mi zavěsil a na e-mail neodpověděl. Napsal jsem mu, že chci všechny peníze, jinak to budu řešit přes sdružení Dtestu. Když peníze nedorazili ani 4 dny po vypršní slibovaného termínu, volal jsem do obchodu, co se stalo. Nemluvil jsem s panem Cigánkem, se kterým jsem byl pokaždé v kontaktu, ale s jiným pracovníkem. Řekl, že majiteli vyřídí můj problém s penězi a že peníze určitě přijdou. Ihned jsem pak volal sdružení Dtestu a ptal se jak postupovat, pokud nedostanu peníze do určitého termínu. A bylo mi nabídnuto toto řešení přes stránky vasestiznosti.cz. Do 3 dnů peníze přišli, ale pouze 3000Kč. Takže si část z peněz strhl za servis! Aniž by mě o tom informoval!
mobilní telefon Nokia 3110 clasic
Reakce na mojí stížnost by měla být taková, aby mi prodejce vrátil zbylé peníze! Protože mi nepřijde fér, aby jsem ze svého platil opravu produktu, kterou jsem nezpůsobil, ale které se dopustil výrobce.
|
Tweet |
V případě, že by spotřebitel věc sám poškodil, např. by spadla a rozbila se, nebo by s ní nakládal jinak, než je nezbytně nutné k ověření si jejích vlastností, může prodejce požadovat náhradu. Spotřebitel totiž odpovídá za snížení hodnoty věci. Tím však není myšleno poškození obalu nebo vyzkoušení věci.
Pokud se na věci projevila vada, nemusí spotřebitel věc reklamovat, ale může ve 14 dnech odstoupit od smlouvy. Totéž může učinit, pokud věc již přišla poškozená. Obvyklá ustanovení smluvních podmínek o tom, že v takovém případě je spotřebitel povinen věc zkontrolovat a o případném poškození prodejce do několika hodin informovat, jsou bez právního významu. Doporučujeme odstoupit od smlouvy a prodejci oznámit neúčinnost tohoto ustanovení, spotřebitel totiž nemá povinnost věc při převzetí kontrolovat a vady, které má věc v okamžiku převzetí, může namítat až 24 měsíců, kdy se v prvních šesti měsících vadnost předpokládá.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (typicky poštovné), které od něho na základě smlouvy obdržel. Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení. Zákon dokonce určuje způsob vracení. Prodejce se souhlasem spotřebitele může vrátit peníze jinak, ale nesmí tím spotřebiteli vzniknout další náklady, nebo stejným způsobem, jakým je od něho získal.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.