Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Koupil jsem si u Alzy odolný telefon Aligator rx800 extremo 64gb.
Upadl mi ze zadní kapsy kalhot.Při nárazu na zem se mi rozbil display.
Prodejce mi reklamaci neuznal.
*** číslo reklamace u alzy
Uhradit opravu telefonu
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a vaše vyjádření.
Uvedená reklamace byla vyřízena placenou opravou se souhlasem zákazníka, jelikož bylo zařízení mechanicky poškozené. To, že je telefon odolnější než ostatní, neznamená, že je nerozbitný. Pád z kapsy kalhot tak není v souladu se záručními podmínkami výrobce a proto nebylo možné na něj využít záruční reklamaci.
Po odsouhlasení placené opravy ze strany zákazníka, byla reklamace neprodleně vyřízena a opravené zařízení bylo již předáno zákazníkovi.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za součinnost.
Jak uvádí společnost, odolnější telefon neznamená nerozbitný - pokud tedy nebylo v rámci odolnosti uvedeno, že je odolný vůči pádu z obdobné výšky na obdobný podklad, zamítnutí reklamace bylo oprávněné.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené (souhlas s placenou opravou) potvrdit, případně stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.