Počet nahlášených stížností: | 112 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den, 4.10.2023 byla mému synovi uložena pokuta 600,- Kč evid. číslo *** za neplatnou opus card. Tuto kartu si syn dobíjel 4.9.2023 na měsíc což znamená , že karta byla ještě platná. Je divné, že z Jablonce do Liberce na opuscard dojel bez problému. Kartu si chtěl v autobuse číslo 141 dobít, na což mu řidič řekl, že to nejde. Nevím jestli to nejde, nebo to zrovna nefungovalo, jak jsem zjistila je velmi časté.
Na stránkách opustcar je napsáno, že karty lze dobíjet i v autobuse. Což mi bylo vysvětleno, že bohužel v nějakých nejde. Nevím již jestli v městské , nebo mezi městské lince. Na internetu tudíž máte zkreslené informace. O pokutě ani nebudu debatovat, je to vrchol drzosti a nevkusu dát dítěti bez příjmů 600,- Kč. To je nepochopitelné. Nemluvě o chování vašeho zaměstnance, to nebudu komentovat už vůbec vrchol arogance. Pokutu jsem jako matka samoživitelka dnes uhradila, aby jednou můj syn měl exekuci. V rámci mé stížnosti žádám o její vrácení pokuty 600,- Kč a 12,- korun jízdného. Chápu, že na tom musíte vydělat, ale všechno má své meze.
Částku 612,- Kč žádám o vrácení na účet, z kterého byla pokuta hrazena ***.
Děkuji za vyřízení mé stížnosti Kateřina Vachek tel. ***
vrácení pokuty
Žádám o vrácení pokuty 612,- Kč evidenční číslo ***
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s přirážkou za jízdu bez platného jízdního dokladu, musel by prokázat, že jízdní doklad byl stále platný.
Zároveň platí, že pokud byla spotřebiteli naúčtována přirážka přesto, že měl platný jízdní doklad, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se se stížností obrátit přímo na Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou e-mailem na adresu: dpmlj@dpmlj.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.