Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,vážená paní, vážený pane,
dne 22.5.2023 jsem u tohoto italského obchodu učinil a zaplatil objednávku na dodání psacího stolu. Od té doby jsem se mnohokrát dotazoval, e-mailem, whatsappem, pomocí formulářů na stránkách Stilcasa, i pomocí italského přítele přímo telefonicky, kdy mi bude objednávka dodána. Odpovědi jsem se dočkal pouze jednou a to 19.6., kdy mi bylo sděleno, že objednávku vyřídí příští týden. Od té doby reakce na moje písemné urgence žádná, mému příteli v Itálii přislíbeno 19.9., že objednávku vyřizují. Od té doby opět nic. Jsem si vědom, že je situace zřejmě složitější, vzhledem k mezinárodnímu rozsahu, nicméně si myslím, že jsme členy EU, tak by se nějaké řešení mohlo najít. Nevím, kam bych se měl obrátit o pomoc, proto jsem se, jako dlouhodobý předplatitel Dtestu dovolil obrátit na Vás.
Děkuji Vám za odpověď a jsem s pozdravem
Milan Ševčík
Scrivania Porta Computer 100x55x74h cm ripiano in vetro temperato da 10 mm con frontale Grigio Tortora Prezzo: € 477,79 Quantità: 1 Totale: € 477,79
Dodávka zboží či vrácení peněz.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že je e-shop stilcasa.net pouze v italštině a ceny nejsou uvedeny ani v české měně, není zde zaměření na českého spotřebitele a vztah se tak nejspíše nebude řídit českým právem ale právem italským.
Podle obchodních podmínek společnosti je však možné s ohledem na směrnici Evropského parlamentu a Rady č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů, do 14 dnů od převzetí zboží uplatnit u prodávajícího možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Za použití logického a euro konformního výkladu má spotřebitel toto právo i ještě před samotným převzetím.
Odstoupení je přitom podle obchodních podmínek možné zaslat formou doporučeného dopisu na adresu: Stilcasa.Net Srl, via G. Greens 10, Falerone.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky.
Ve výše citované směrnici je navíc stanoveno, že pokud se strany nedohodly ohledně doby dodání jinak, obchodník dodá zboží do fyzického držení spotřebitele nebo je převede pod jeho kontrolu bez zbytečných odkladů po uzavření smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů ode dne jejího uzavření.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Itálii), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.