Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 13.6.23 jsem dala do opravy sekačku Patriot do servisu v České Lípě. Podle zakázkového listu měla být oprava hotová do 13.7.23. Je 5.10. a dodnes nemám čím sekat a pokud se vůbec dočkám, tak v zimě už mi moc platná nebude. Mountfield se prezentuje péčí o zákazníky, já to ale nevidím. A to i přesto, že jsem stálým zákazníkem. Podle jejich tvrzení, že: "Značkový servis Mountfield je důležitou součástí naší komplexní péče o zákazníka a také jedinečný způsob, jak zajistit dlouhou životnost, spolehlivost a bezpečnost Vašeho traktoru, sekačky, aťd.."..., mi zřejmě zajistí asi jen tu životnost, protože mi neumožní sekačku používat! Přemýšlím, že Mountfield už nebude patřit mezi obchody, do kterých zavítám. Prosím o posouzení mé stížnosti, eventuálně řešení. S pozdravem Jana Příhodová.
Sekačka Patriot LM 51 SP ES
Kompenzace a rychlé řešení
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě zakázky paní Příhodové bohužel došlo k administrativnímu pochybení ze strany smluvního partnera - dodavatele náhradních dílů. Naše společnost se rozhodla s ohledem na vzniklou nepříjemnost sekačku opravit v plném rozsahu na svoje náklady. Oprava je již provedena a v případě zájmu paní Příhodové jí stroj i bezplatně odvezeme domů. S tímto již byla seznámena prostřednictvím e-mailu.
Děkujeme společnosti za odpověď.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Začátkem listopadu mi firma sekačku přivezla a jako omluvu jsem měla opravu zdarma. Takže se není třeba k této reklamaci dále vyjadřovat, jen snad, že bez dTestu by vše dopadlo asi úplně jinak.