Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dlužíte mi 500 kč, asi před rpkem za vylitý oběd z Globusu Opava, plus dnes za zrušenou objednávku restaurací Kašpárek Opava
Pošlete mi na účet *** těch 500 kč. Děkuji Viola Müllerová, ***
|
Tweet |
Pokud jakost neodpovídala objednanému, měla spotřebitelka uplatnit reklamaci a žádat dodání zboží v souladu s objednávkou nebo vrácení finančních prostředků.
Co se týká zrušené objednávky, domníváme se, že se v tomto případě jedná o odstoupení od smlouvy ze strany společnosti (restaurace), které je možné pouze ze zákonných důvodů. Při odstoupení od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si tak mají vrátit poskytnuté plnění. Spotřebiteli tak vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.