Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Moje maminka vzhledem k věku (93) používá tlačítkový telefon. Všechny O2 tarify obsahuji i mobilní data, která na tlačítkovém telefonu nelze využít. Poskytnutí datové karty, která by využití dat umožnila poskytuje O2 (podle guru F) za 99kč/měsíc.
Senior, který nemůže používat chytrý telefon má tedy 2 možnosti. Buď data nevyužije, nebo si připlatí k tafifu 99 Kč.
Podle mě jde o porušení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele: § 6 Zákaz diskriminace spotřebitele. Prodávající nesmí při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.
Váš tarif NEO+ Modrý Změnit Cena tarifu 599,00 Kč každý měsíc
poskytnuti datove karty zdarma
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 2 odst. 3 zákona 198/2009 Sb., antidiskriminační zákon, se přímou diskriminací rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru.
Nepřímou diskriminací se v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 téhož zákona rozumí takové jednání nebo opomenutí, kdy na základě zdánlivě neutrálního ustanovení, kritéria nebo praxe je z některého z důvodů uvedených v § 2 odst. 3 osoba znevýhodněna oproti ostatním. Nepřímou diskriminací není, pokud toto ustanovení, kritérium nebo praxe je objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.
Pokud by se omezení vztahovalo na důvod uvedený v tomto zákoně např. věk, jednalo by se o přestupek. Jestliže je toto omezení však všeobecné o diskriminaci se jednat nebude.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den pane Drsi, mrzí mne, že jste měl důvod k podání této stížnosti.
Tato stížnost je neoprávněná a nelze jí bohužel vyhovět. Společnost O2 staví svou obchodní nabídku tarifů podle poptávky většiny zákazníků, přičemž většina z nich data potřebuje a využívá. Je přitom vždy na uvážení zákazníků, jaký tarif si z nabídky vyberou, přičemž nejsou omezeni jen na nabídku O2, ale mohou si vybrat i služby jiných operátorů. O diskriminaci se tak v žádném případě nejedná. Za diskriminační by naopak mohlo být považováno, pokud by stěžovateli byla sleva poskytnuta a jiným zákazníkům ne. O2 samozřejmě nemůže odpovídat za to, že zákazník část služeb nevyužívá, protože např. nemá adekvátní zařízení (chytrý mobilní telefon).
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.