Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Společnost O2 zdražila v červnu 2023 své služby. Když jsem se byla před měsícem zeptat na pobočce proč, tak mi
bylo sděleno, že se to týká všech klientů a že mám více dat. Byly ale prázdniny, hlídala jsem vnuka a tak jsem to neřešila.
Dneska přišlo vyúčtování, tak to už mě dohnalo na pobočku a chtěla jsem podat stížnost. Ale společnost O2 nemá žádné oddělení stížností? Tak velká společnost? Bylo mi sděleno, že buď musím telefonovat (než se někam dovoláte trvá 2 hodiny nebo chatovat. Já nechci chatovat, strávím s operátorem půl dne, bude mě pořád někam odkazovat, kde se stejnak nevyznám a nic se nedozvím.
Je mi 63 let a nejsem ten typ, který má mobil neustále u sebe a kouká do něj. Nevyužívám ani původní výši dat, ani jsem v minulosti nechtěla žádný balíček( ale byla mi "udělána" cena, s kterou jsem nakonec souhlasila). Nechci vyšší objem dat ani ostatní služby, nelíbí se mi, že musím povinně přijímat více služeb.
Trvám na tom, že chci platit vyúčtování ve výši před dvěma měsíci nebo podám výpověď.
|
Tweet |
Jakoukoliv změnu smlouvy či obchodních podmínek musí operátor ohlásit nejpozději měsíc před její účinností – vyvěšením v provozovnách a na webu. Pokud operátor mění některou z hlavních součástí smlouvy (například cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí účastníka smlouvy prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým doručuje vyúčtování, a poučit jej, že může smlouvu bez sankce ukončit. Je tedy třeba kontrolovat celé vyúčtování, zda-li v něm není informace o změně.
Účastník smlouvy má pak na výběr mezi pokračováním ve smluvním vztahu s provedenou změnou, anebo ukončením smluvního vztahu.
Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.
Změnu služby lze také reklamovat. Více informací ohledně reklamace nalezne spotřebitel zde: https://www.o2.cz/osobni/podpora/pruvodce-vyuctovanim/reklamace-vyuctovani#accordion-a37361-a37364.
Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Podle § 64 zákona č. 127/2005 Sb., zákon o elektronických komunikacích, účastník, který je koncovým uživatelem, popřípadě uživatel má právo uplatnit reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytovanou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací. Reklamaci na vyúčtování ceny je účastník, který je koncovým uživatelem, popřípadě uživatel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu, jinak právo zanikne. Není-li vzhledem k druhu poskytované služby vyúčtování ceny dodáváno, je oprávněn reklamaci uplatnit do 2 měsíců ode dne poskytnutí služby.
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den paní Majíčková, mrzí mne, že jste měla důvod k podání této stížnosti.
Jak zde shrnuje dTest, je možné provést jednostrannou změnu podmínek užívání služby, ale účastník na to musí být upozorněn předem a to nejméně měsíc dopředu.
Upozornění jsme zasílali v průběhu června emailem, kde zákazníky informujeme o změnách v portfóliu služeb a také následně ve vyúčtování za červen a znovu za červenec případně srpen, tedy zákazníci a vy také, jste byli informovali několikrát. V souladu se zákonem je v případě nesouhlasu se změnami podmínek možné službu bez sankce ukončit.
Rádi se s vámi podíváme na nastavení vašich služeb, zda případně není možná nějaký úprava. K tomu však potřebujeme údaje o vašich službách. Napište nám prosím přímo na email info@o2guru.cz a doplňte nám, s odkazem na tento dTest, číslo služby nebo číslo zákaznického účtu z vyúčtování a pro ověření datum narození, abychom si vás mohli vyhledat a možnosti prověřit.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media O2
Se společností O2 jsem se nakonec dohodla, budu platit fakturu podle nových podmínek i když se mi to nelíbí. Vím, že mi byly přidány data, ale já je nechtěla. Nevyužiji je, jsem důchodce a nejsem pořád na internetu.
Na druhé straně je pravda, že upozornění ve faktuře bylo, ale nestuduji pokaždé celou fakturu, podívám se na částku jakou mám platit a když je všechno v pořádku, nečtu dál.
Jako kompenzaci za navýšení faktur mi byl zrychlen internet.
Je ale smutné, že aby se se mnou někdo bavil, je třeba napsat stížnost v dTestu. Na pobočce nic nevyřešíte. Ne že by tam byli neochotní pracovníci, to ne, mám tam i své oblíbence:-).
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.