Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, v březnu 2023 jsem si přes MALL.CZ koupila cestovní kufr. Po prvním použití letos v srpnu, kdy si dcera vzala kufr na dovolenou do Chorvatska, jí upadlo kolečko již při cestě na vlakové nádraží, tudíž cestovala s poškozeným kufrem tam i zpět. Ostatní kolečka se také poškodily z důvodu špatné manipulace s poškozeným kufrem.
Po návratu jsem poslala kufr na reklamaci a ta mi byla zamítnutu s důvodem :
Vaše reklamace zboží WEBHIDDENBRAND Cestovní kufr METRO LLTC4/3-L ABS - béž bohužel nebyla uznána. Dle vyjádření servisu byl výrobek nevhodně používán. Bližší informace jsou k dispozici v reklamačním protokolu, který dostanete při vyzvednutí reklamace. Pokud s vyjádřením servisu nebudete souhlasit, po vyzvednutí zboží můžete podat novou reklamaci.
S vyjádřením samozřejmě nesouhlásím, a proto jsem podala novou reklamaci s důvodem,že bohužel žádný návod na použití jsem opravdu neobdržela.Kufr jsem nechtěla znovu posílat přes PPL, jelikož náklady nejsou levné.Po telefonické domluvě se zákaznickou linkou jsem musela opět na své náklady kufr odeslat, i když kufr už jednou viděli a měli i fotografie, které jsem odeslala k druhé reklamaci.Dnes mi přišla SMS a email, že kufr převzali a do 10 minut došla další odpověď, že reklamaci ukončili s tím stejným vyjadřením:
Vaše reklamace zboží WEBHIDDENBRAND Cestovní kufr METRO LLTC4/3-L ABS - béž bohužel nebyla uznána. Dle vyjádření servisu byl výrobek nevhodně používán. Bližší informace jsou k dispozici v reklamačním protokolu, který dostanete při vyzvednutí reklamace. Pokud s vyjádřením servisu nebudete souhlasit, po vyzvednutí zboží můžete podat novou reklamaci.
Jednání Mall je opravdu hrozné a paní na zákaznické lince mi sdělila ,že s rozhodnutím reklamačního oddělení již nelze nic dělat. S tím tedy nesouhlasím, požaduji opravu ,vyměnu nebo vrácení peněz, jelikož mám doma kufr na jedno použítí za 3000 Kč.
WEBHIDDENBRAND Cestovní kufr METRO LLTC4/3-L ABS
požadovala jsem cokoliv, co by vyřešilo situaci a já měla opět použitelný kufr - opravu , výměnu nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Mimo to platí, že reklamace je bezplatná bez ohledu na její výsledek. Bezplatnost reklamace vyplývá i z evropských směrnic a platí tedy v celé Evropské unii.
Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 5,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 467/2022 Sb.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den. Dle informací servisu došlo na výrobku k rozsáhlému poškození, které nemohlo vzniknout po prvním použití, pokud byl výrobek správně používán.
Pokud nesouhlasíte s vyřízením reklamace, je možné vyžádat si znalecký posudek Soudního znalce oboru. V případě, že posudek bude ve Váš prospěch, obraťte se s vyjádřením na naše reklamační oddělení. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k vyjádření společnosti ohledně jejího neměnného stanoviska k reklamaci stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.