Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#70781Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.10.2023, před rokem

Michal Pálka

Znění stížnosti

Dobrý den. Chtěl bych odstoupit od kupní smlouvy na motorové vozidlo kvůli z kryté vadě na vozidle v palivovém systému jsou kovové špony a cena opravy je cca 120 tis vozidlo bylo zakoupeno 27.3.2023 a na tuto vadu nás nikdo neupozornil proto chceme odstoupit od smlouvy Bohužel vozidlo je odstavené a ne provozu schopné Děkuji za odpověď.


Požadované řešení

Vrácení peněz za vozidlo a nebo výměna za jiné


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2023 14:21, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Při osobní koupi však spotřebitel toto právo nemá. Spotřebiteli však zůstává právo zboží reklamovat.

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Má-li věc vadu, může spotřebitel primárně požadovat její odstranění podle § 2169 OZ. Odstoupení od smlouvy může spotřebitel žádat pouze, pokud:
a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 OZ,
b) se vada projeví opakovaně,
c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

Pokud by autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, mohl by se spotřebitel obrátit na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.11.2023 23:51, před rokem

Vážený pane Pálko,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2023 17:28, před rokem

Žádáme spotřebitele, aby poskytl společnosti potřebné údaje k prověření celé situace. V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
28.12.2023 20:32, před rokem


Michal Pálka

Hodnocení: