Společnost


SADON, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7079Neuznání vrácení zboží do 14 dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
23.06.2015, před 10 lety

Miloslav Filip

Znění stížnosti

Dne 11.05.2015 jsem si objednal bundu velikosti S,za dva dny mě pán volal,že jsou velikosti o jedno až dvě čísla posunutá,tak jsem si objednal velikost M. Když mě bunda došla domů,tak jsem ale zjistil,že bunda odpovídá běžné velikosti M,a že mě je velká.Volal jsem tedy zpět,že mě je bunda velká,a že bych jí chtěl vyměnit za velikost S,nacož mě pán odpověděl,že i přes to že má tuto velikost v nabídce,tak že se tyto bundy ani nedělají,a peníze že mě taky nemůže vrátit,jedině vyměnit za jiné zboží.Jelikož se mě ale jiné zboží z tohoto obchodu nehodilo,bunda mě zabalená i s visačkou bez užitku leží doma.Přitom velikost S jsem bez problému v jiném E-Shopu sehnal.Nevěděl jsem jak to mám řešit,ale pak mě bylo doporučeno,abych kontaktoval vás.Teď už je to sice déle než čtrnáct dní,ale přesto bych se chtěl zeptat,jestli by se to dalo ještě nějak řešit??


Produkt

Kožená bunda křivák Ultimate.


Požadované řešení

Jelikož jsem si už tuhle bundu sehnal v jiném E-Shopu,rád bych,kdyby si bundu vzali spět,a vrátili mě peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2015 15:23, před 10 lety

Ze zákona lze od smluv uzavíraných distančním způsobem, tedy na dálku, například prostřednictvím internetové objednávky, odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů ode dne převzetí zboží. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení od smlouvy, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů. O právu na odstoupení musí podnikatel spotřebitele písemně náležitě poučit. Pokud se spotřebitel rozhodne odstoupit, nesmí být pochyb o tom, že si přeje smlouvu zrušit a lze jedině doporučit odstoupit od smlouvy písemnou formou doporučeně s dodejkou, tedy prokazatelným způsobem. Zakoupené zboží je spotřebitel povinen do 14 dnů od odstoupení vrátit zpět prodejci a ve stejné lhůtě by měla spotřebiteli dorazit plná kupní cena zakoupeného zboží, včetně nákladů na zaslání zboží ke spotřebiteli.

Další možností danou spotřebiteli zákonem je uplatnění reklamace zakoupeného zboží, které nesplňuje jakost při převzetí. Jakostí při převzetí se zejména rozumí, že věc má vlastnosti, které si strany ujednaly a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající popsal, rovněž, že věc je v odpovídající míře, množství, hmotnosti. Nároky z vadného plnění upravuje § 2169 občanského zákoníku. Spotřebitel má v takovém případě ze zákona právo odstoupit od smlouvy pro nesplnění jakosti při převzetí poté, kdy žádal dodání nové věci bez vad (výměnu zboží za bezvadné v souladu s uzavřenou smlouvou), ale nebylo by to možné například proto, že zboží už se nevyrábí, není skladem. Ustanovení § 2169 občanského zákoníku stanoví hierarchii nároků z vadného plnění, kterou je povinen spotřebitel dodržet při rozhodování o způsobu vyřízení reklamace.

Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na cestovné, poštovné, i zaslání zboží k zahájení reklamačního řízení. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2015 14:33, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.