Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Dne 30/9 jsem pres Vinted prodala obleceni v hodnote 721kc. Vyuzila jsem prodeje pres tlacitko a balik odnesla na pobocku zasilkovny take 30/9 s radne nalepenym stitkem. 2/10 vyzvedl kuryr balik a od te doby je balik nezvestny. Po komunikaci se zasilkovnou mi bylo potvrzeno, ze balik je ztraceny a mam podat reklamaci. Tu bohuzel podat nemohu, odesilatelem je Vinted. Vinted odmita situaci resit drive nez za 15 dnu, cili 20/10, i presto, ze je potvrzeno, ze balik je nedohledatelny. Nerozumim tomu, proc mam cekat dalsich 15 dnu, kdyz balik je ztraceny. Navic mi u predmetu nyni vybehla informace, ze dostanu kompenzaci az do vyse 200kc, prestoze je hodnota veci 721Kc.Komunikace s Vintedem je otresna, pouze preposilaji dokola ty same fraze a nereaguji ani na informace od Zasilkovny.
Urychleni doby vyreseni problemu a navraceni kompenzace v plne vysi ceny prodaneho predmetu.
|
Tweet |
Podle bodu 8.1.1. obchodních podmínek společnosti platí, že jakmile bude předmět potvrzen jako ztracený během přepravy, bude prodávajícímu na stránkách společnosti Vinted vyplaceno odškodné (limity odškodného pro prodávající jsou uvedeny zde: https://www.vinted.cz/help/1018). Společnost Vinted pomůže prodávajícímu s procesem odškodnění a sdělí mu, zda musí učinit nějaké kroky nebo poskytnout nějaké informace a jaké lhůty musí dodržet. V případě sporu ohledně ztráty nebo poškození předmětu během přepravy se budou za správné považovat informace poskytnuté přepravní společností, dokud uživatel v řádném termínu neposkytne společnosti Vinted důkazy potvrzující opak.
Dle bodu 3 podmínek společnosti Zásilkovna s.r.o. platí, že je odesílatel povinen uvést úplné a srozumitelné údaje mimo jiné i o zásilce. Odesílatel může udat v Aplikaci hodnotu Zásilky (služba „Udaná hodnota“), a to až do výše 5.000,- Kč, jestliže je místem doručení výdejní místo nebo Z-BOX. Škoda na zásilce je následně nahrazena úhradou částky odpovídající Udané hodnotě. V případě, kdy Udaná hodnota zásilky není určena, považuje se za hodnotu Zásilky částka 300,- Kč.
Jestliže však spotřebitel prokáže, že se se jednalo o balík v hodnotě vyšší, měla by mu společnost tuto hodnotu uhradit. Podle našeho názoru by se totiž v tomto případě mělo postupovat podle ustanovení § 2567 občanského zákoníku, který stanoví, že při ztrátě nebo zničení zásilky nahradí dopravce cenu, kterou zásilka měla v době, kdy ji převzal. Podle § 1812 odst. 2 OZ platí, že k ujednáním odchylujícím se od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se nepřihlíží. To platí i v případě, že se spotřebitel vzdá zvláštního práva, které mu zákon poskytuje. Jiné orgány jako např. Česká obchodní inspekce však mohou být jiného názoru.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.