Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
Podal jsem si zadost o ukonceni smlouvy k innogy v radnem terminu a tato žadost mi byla zamitnuta z duvodu toho, ze jsem mek v žadosti zaskrtnuto, ze si přeji demontaž meřidla plynu ( ve formulari od innogy nebylo nic lepaiho co zatrhnout) a zaroveň v poznamce jsem mel, že si přeji přejit z duvodu přechodu k jinemu dodavateli energie. Tato žadost mne byla 5.9.2023 zamitnuta. At si podam novou zadost kterou muzu napsat volnou formou. Prodlouzeni smlouvy o 12 mesicu doslo 18 9.2023, a ja podal upresnujici informsce v nove zadosti, kterou dostalo nicmene innogy uz po terminu, protoue jsem byl v te dobe na dovolene. Myslim ze mi ta prvni zadost byla neopravnene zamitnuta, protoze si kdybych si pral plynomer odmontovat tak mi musi vyhovet a ta druha zadost byla jako doplnujici informace k zadost prvni. Podal jsem si tedy reklamaci kterou me take zamitly.
Vypoved dodavky plynu u innogy
|
Tweet |
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
Výpověď je jednostranným právním jednáním a k ukončení závazku není nutný souhlas druhé smluvní strany. Jestliže tedy spotřebitel vyplnil žádost o ukončení smlouvy chybně, měla jej společnost vyzvat k opravě a doplnění ve stanovené lhůtě, nikoliv takovou žádost odmítnout. Pokud by spotřebitel ve lhůtě žádost opravil, považovala by se za podanou včas.
Demontovat plynoměr je vhodné pouze v případě, kdy odběrné místo již nebude využíváno. Požadavek na demontáž plynoměru dle našeho názoru není důvodem pro zamítnutí výpovědi smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.