Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#70832Nesolventní firma

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.10.2023, před rokem

Josef Susanka

Znění stížnosti

Firma od počátku nesolventní(2020). Podával jsem stížnost na ERÚ. Firma udávala sídlo na adrese Dobronická 1257, kde fyzicky nesídlila, nebylo možné s nikým řešit kupící se problémy. Firma se vyloženě bránila osobnímu jednání. Za firmou stála patrně jistá Dana V. se soukromou moravskou adresou. Dle právního rozkladu vykazovala smlouva s původní společností Zelená elektřina s.r.o. hrubé chyby.
Po téměř 2 letech firma zasílá fakturu k proplacení, kde uvádí:"na podkladě smlouvy....." , žádnou smlouvu s firmou jsem nikdy neuzavřel, navíc za období kdy jsem již odebíral plyn od jiné firmy.


Požadované řešení

Odebrat firmě licenci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2023 14:41, před rokem

Dle obchodního rejstříku sídlí společnost ELGAS Energy, s.r.o. na adrese Dobronická 1257, 148 00 Praha. Adresa sídla je povinným údajem právnické osoby, který se zapisuje do veřejného rejstříku. Zároveň je tato adresa oficiální korespondenční adresou. Podnikatel je tedy povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka (popř. vůbec žádný závazek mezi stranami nevznikl), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

Pokud by bylo spotřebitelem plněno bez právního důvodu, jednalo by se o bezdůvodné obohacení ze strany společnosti (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2024 16:03, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.