Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#70856Alza

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.10.2023, před rokem

Jan Jaroš

Znění stížnosti

Robotický vysavač Concept byl zakoupen s prodlouženou zárukou + 1 rok. Po dvou a půl letech robot po cca 5 min vysávání a při stavu baterky 70 % zcela "umírá", musí se dát na nabíječku a celé se to znova opakuje. Zasláno na reklamaci, kde vyjádření bylo, cituji: "Neuznaná reklamace, vadný akumulátor.. Posláno zpět." Dle mého je ve vyjádření logický rozpor. Slova ve významu "opotřebení baterie vlivem běžného užívání" se zde nevyskytují" - a i kdyby, tak očekávám, protokol z měření kapacity baterie, či jakýkoliv jiný dokument, dokazující tvrzení výše uvedené, tj. pokles kapacity baterie pod 50 % či jakoukoliv hodnotu blížící se 0 %. Nicméně o běžném opotřebení ani slovo. Alza tedy přiznává vadu baterie a reklamaci neoprávněně zamítá.
Dodatkem uvádím, že robot hlásí 70 % baterie, tudíž zde vidím další logický rozpor. Buď poklesla za dobu užívání kapacita baterie pod 50 % a méně nebo robot hlásí špatný stav baterie, což je opět zákonný důvod k reklamaci.


Produkt

Concept VR3100 Robotický vysavač 2 v 1 RoboCross Laser Soft


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2023 16:28, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. U věcí, jako jsou například baterie, žárovky či ponožky, je třeba však brát ohled na fakt, že na opotřebení způsobené obvyklým užíváním se záruka nevztahuje a že životnost těchto věcí mnohdy 24 měsíců při obvyklém užívání ani dosahovat nemusí.

Smluvní záruka, tzv. záruka za jakost podle § 2113 a násl. občanského zákoníku, je poskytována nad rámec zákona, je dobrovolná a výrobce ani prodejce nemá povinnost ji poskytovat, pokud si ji strany neujednají. Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou. Reklamaci tedy podnikatel vyřídí ve lhůtě a za podmínek, které si strany sjednaly.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

U baterií je však nutné doplnit, že přirozeně ztrácí na kapacitě. Jaká je však přiměřená míra poklesu kapacity baterie je spíše technická otázka. Z dřívějších rozhodnutí soudu však můžeme konstatovat, že u určitého typu baterie je tento "běžný" pokles stanoven na 50 % za 24 měsíců. Soudní znalec by tedy mohl určit jak to, zda došlo k nadměrnému poklesu, tak také to, jak bylo s baterií zacházeno (míra zátěže, skladování apod.).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.10.2023 18:50, před rokem

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Tento případ jsem pro Vás ověřila, přičemž reklamace produktu v rámci služby: "Prodloužení záruky 36 měsíců" byla bohužel zamítnuta, jelikož byla zjištěna vada/nedostatečná kapacita akumulátoru. Jedná se o jednu z výluk, která je uvedená v pojistných podmínkách výše uvedené služby. Na vadu/nedostatečnou kapacitu akumulátoru se bohužel pojistné podmínky služby nevztahují. K Vaši reklamaci Vám byly dodány veškeré dokumenty, na které máte nárok. Bohužel Vámi požadovaný protokol z měření kapacity baterie, Vám nemůžeme poskytnout.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2023 16:11, před rokem

Vzhledem k vyjádření společnosti ohledně jejího neměnného stanoviska k reklamaci stížnost přeřazujeme zpátky na spotřebitele, aby nás mohl informovat o jeho dalším postupu (např. znalecký posudek, postoupení sporu k ČOI).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2023 21:48, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme bez dosažení dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.