Společnost


auto-sedacky.com

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0

#7086Podezřelý podvodný internetový obchod

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 23 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.06.2015, před 10 lety

Gabriela Pernicová

Znění stížnosti

Na e-mail mi přišel kupon se slevou 40% na všechny autosedačky a kočárky na webu obchodu. Objednala jsem kočárek (19.6), 20.6. mi přišlo na e-mail potvrení objednávky a pokyny k platbě, 21.6. jsem zaplatila převodem (jiná možnost platby nebyla). Dne 23.6. internetové stránky firmy již neexistují. Nic jsem zatím nepodnikla, ale na stránkách (http://www.modrykonik.cz/forum/volne-diskuze/internetovy-obchod-auto-sedacky-com-mate-zkusenost/?page=3&post=last)jsem našla diskuzi lidí,kteří již poslali i trestní oznámení. co mám teď podniknout?


Požadované řešení

pomoc s dalšími kroky - co mám podniknout, aby byla šance dostat peníze zpět


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2015 13:03, před 10 lety

Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě mu poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doporučeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

Pokud by bylo obdobné jednání běžnou praktikou prodejce, doporučujeme podat trestní oznámení pro trestný čin podvodu. Pokud však spotřebitel nezná identifikační údaje podnikatele, bude vymáhání práva obtížné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.