Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 16.10. jsem si objednal z eshopu Samsung.cz mobilní telefon a obal. Doručení bylo zvoleno na značkovou prodejnu Samsung v Brně. Obal jsem chtěl v zákonné lhůtě 14 dnů vrátit, kvůli nevyhovujícímu materiálu.Obrátil jsem se na samsung.cz, kde mi bylo řečeno, že jediný způsob je zaslání sklad společnosti SETOS G4 v Praze. A že na prodejně zboží předat nelze. Na prodejně v Brně mi obsluha řekla že Samsung.cz je jiná firma a že oni nic pro tuto firmu nepřebírají a že musím poslat poštou/kurýrem.
Věřím že Samsung.cz má povinnost převzít zboží i na prodejně, když je uvedena jako "značková prodejna Samsung", neprůhledná vlastnická struktura za stránkami www.samsung.cz (o SETOS firmě zde není ani zmínka) a podivné praktiky mi připadají velmi zvláštní, na to že jde o zastoupení firmy Samsung.
Úhrada částky za zaslání kurýrem, zpřehlednění vlastnické struktury a změna obchodních podmínek s uvedením možnosti předání zboží k vrácení na značkové prodejně.
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodů ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů je v právním řádu upraveno proto, aby došlo k odstranění znevýhodnění, které spotřebitel má z toho důvodu, že si zboží nemohl prohlédnout a vyzkoušet, jako je tomu při koupi zboží v kamenném obchodě. Obecně je tak nutné nevyhovující zboží zakoupené na dálku při odstoupení od smlouvy bez udání důvodů vrátit společnosti na adresu uvedenou v obchodních podmínkách či na faktuře. Dle popisu stížnosti by v tomto případě tedy mělo být zboží spotřebitelem zasláno do skladu SETOS G4 v Praze.
Jestliže společnost předem neinformovala spotřebitele, že je možné vrátit produkt i na prodejně v Brně, jednala společnost v souladu se zákonem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, mrzí nás zákazníkem uvedené komplikace spojené s jeho požadavkem na vrácení produktu prodejci v zákonné lhůtě. Konkrétní informace o možnostech vrácení zboží jsou uvedeny v obchodních podmínkách společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o. pod odkazem uvedeným níže, konkrétně se jedná o bod 7.5 https://images.samsung.com/is/content/samsung/assets/cz/p6_gro1/p6_initial_footer/CZ_eshop_obchodni_podminky2_.pdf: "Odstoupí-li Kupující spotřebitel od Kupní smlouvy, zašle Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Kupní smlouvy, Zboží, které od něho obdržel na adresu: SETOS G4, Náchodská 2396/21, Horní Počernice, Praha 9, 193 00, a to pokud možno v originálním balení, včetně obalu a příslušenství Zboží. Lhůta je zachována, pokud Kupující spotřebitel odešle Zboží před jejím uplynutím." V tomto případě tak neshledáváme pochybení na straně společnosti, u které si zákazník vyzvedl svou objednávku. Pokud má zákazník nadále zájem o vrácení zboží v zákonné lhůtě, doporučujeme postupovat dle platných VOP jeho prodejce.
S pozdravem
Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o
Děkujeme společnosti za vyjádření, které je dle našeho názoru v souladu s právními předpisy a naším vyjádřením.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby na vyjádření společnosti mohl reagovat a případně stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitele o reakci na výše uvedené, příp. o uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.