Počet nahlášených stížností: | 113 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý deň, 4.mája 2023 som si objednala a zaplatila tovar - sveter, kardigán a mikinu. Tovar prišiel neskoro, ale predsa, začiatkom augusta. Avšak sveter a kardigán mi vobec nesedia, nekorešponuje ani strih tovaru podla obrazku z eshopu. Celkovo som s nimi nespokojná. Písala som mail ako postupovat kvôli vráteniu. Neviem, či automaticka odpoved, ale vraj mam vyplnit reklamacný protokol a do 30 dní dostanem vyjadrenie. Napísala som, poslala, odpovede nechodili, az po mojich dotazoch. Neuspesne, neda sa, neda sa, neda sa. Reklamacia neuznana. Nestálo to málo peňazí a ak mi tovar objednaný z eshopu nesedí, očakávam možnosť vrátenia, prípadne výmeny.
Ďakujem
Horvátová
Dámsky sveter na gombíky - S / W5 5856396-s-w5, Dámsky dlhý pásikavý kardigan - S / Wine Red 31086696-s-wine-red
Vrátenie kúpnej ceny.
|
Tweet |
Obecně ke stížnosti:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud již lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynula, je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) dle § 2169 Občanského zákoníku reklamovat.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby vždy jasně formulovali jakého práva chtějí využít, zda od smlouvy chtějí odstoupit bez udání důvodů, anebo chtějí věc reklamovat a požadují po společnosti dodání věci v souladu s objednávkou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Likvidace:
V obchodním rejstříku je uvedeno následující: "Valná hromad rozhodla dne 15.6.2022 o zrušení společnosti UrbanTrend s.r.o., se sídlem Kaprova 42/14, Staré Město, 110 00 Praha 1, IČ: 07993234, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 311245, že se společnost zrušuje s likvidací ke dni 30.6.2022. Společnost vstupuje do likvidace ode dne 1.7.2022. Po dobu likvidace bude společnost užívat obchodní firmu UrbanTrend s.r.o. v likvidaci."
Podle § 198 občanského zákoníku platí, že z důvodu ochrany věřitelů je jednou z povinností likvidátora informovat veškeré známé věřitele s.r.o. o vstupu společnosti do likvidace. Je třeba také vždy zveřejnit oznámení o vstupu s.r.o. do likvidace, a to nejméně dvakrát za sebou alespoň s dvoutýdenním odstupem. Součástí oznámení o likvidaci je také výzva k přihlášení pohledávek věřitelů s uvedením lhůty k přihlášení. Tato lhůta přitom nesmí být kratší než tři měsíce od druhého zveřejnění.
Spotřebitel může v tomto případě přihlásit svou pohledávku na adrese likvidátora: ARROWS advokátní kancelář, s.r.o., Plzeňská 3350/18, 150 00 Praha 5 - Smíchov, a to ve lhůtě tří měsíců ode dne druhého zveřejnění oznámení o vstupu společnosti do likvidace v Obchodním věstníku.
Doporučujeme spotřebitelům, aby své pohledávky přihlásili co nejdříve.
Aktuální informace o postupu likvidace je možné získat například zde: https://ov.ihned.cz/vysledky?fulltext=07993234.
Jestliže spotřebitelce nebylo dodáno objednané zboží, popř. jí nebyly navráceny peněžní prostředky po odstoupení od smlouvy, upozorňujeme ji, že se společnost nyní nachází v likvidaci a je potřeba svoji pohledávku přihlásit na adrese likvidátora: ARROWS advokátní kancelář, s.r.o., Plzeňská 3350/18, 150 00 Praha 5 - Smíchov, a to ve lhůtě tří měsíců ode dne druhého zveřejnění oznámení o vstupu společnosti do likvidace v Obchodním věstníku, které bylo provedeno dne 5. 10. 2023. Od tohoto data tedy běží zmíněná 3měsíční lhůta k přihlášení pohledávek.
Společnost UrbanTrend s.r.o. v likvidaci nás informovala, že již není provozovatelem e-shopu urbantrend.cz. Tím je nyní společnost Pine Oak Ltd s adresou Global Gateway 8, 000 00 Providence, Mahe, Seychely.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Seychelách), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
I keď už spoločnosť ako uvádzate nie je provozovatelem e-shopu, v dobe kúpy aj žiadosti o vrátenie určite bola . Tak nech sa postaví k žiadosti korektne.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.