Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prodejně Intersport ve Zlíně Zlatém jablku jsme 30.7.2023 koupili synovi turistické boty Mammut za 3.999,- Kč. Chodil v nich v srpnu týden na společné dovolené na Islandu, pak odjel na tábor, tam si nové boty nevzal, aby si je nezničil. V září je měl na nohách při několika nenáročných tůrách, celkem asi dalších 7 dní. Koncem září se na mě obrátil s tím, že ho bolí paty a že je má prodřené vevnitř. Šla jsem tedy 27.9.2023 (ani ne 2 měsíce od nákupu) do Intersportu reklamovat boty. Paní vedoucí mi řekla, že mi reklamaci nepřijme, protože prodřené paty jsou z toho, že je obouvá bez lžíce a že si je nerozvazuje. Není to pravda. Syn se k botám chová velmi šetrně, protože mu kupujeme drahé a kvalitní boty a tak se snaží, aby mu dlouho vydržely. Přes názor paní vedoucí, že reklamace nemá cenu, jsem o reklamaci požádala, protože jsem byla přesvědčena o tom, že seriózní obchodník by se měl postavit čelem k tomu, že boty za téměř 4 tis. Kč nevydržely doslova pár procházek. Syn v jiných botách nemá žádné problémy tohoto typu i po letech nošení. Bohužel, 6.10.2023 mi byla reklamace zamítnuta. Jsem letitým zákazníkem Intersportu, nakupuji u nich drahé značkové oblečení i obuv, nejsem žádný trouble maker a nikdy jsem u nich žádné zboží nereklamovala. V tomto případě jsem však přesvědčena, že jsme neudělali nic špatně a pokud by byli ochotni přehodnotit svůj přístup, velmi bych to ocenila.
Mammut, pánská turistická obuv Ensi II Low GTX, číslo: 7619876312754, číslo reklamace ***
vrácení peněz
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.