Počet nahlášených stížností: | 25 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 6 |
Firma Schlieger od nás vybrala 336 tisíc zálohu na montáž TČ. Montáž trvala 3 dny. 3 dny práce a nikdo nám nic neřekl, jen že máme polovinu špatně připravenou a v ukrajinské verzi. Ukrajinští zaměstnanci firmy Schlieger odjeli 3 dne ve 21 hodin večer. Mylela jsem, že přijedou ráno vše zapnout a předat. Bohužel dnes je 10.10.2023 a nic se nestalo. Jen přišla další faktura na dalších 300 tisíc.
A obchodní zástupce jen řekl, že bohužel neví co s tím.
Takže asi musíme čekat než se někdo najde kdo nám pomůže věc řešit. Mám tady nemocného otce v 19 stupních a topím přímotopem. To je ovšem nezajímá.
Zapojení, revize a dokončení práce.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
Podle § 2605 OZ platí, že dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Domníváme se, že bez dodaných revizí není dílo řádně dokončeno.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
Podle § 1818 Občanského zákona platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a s tímto právem nelze spojit postih. Ujednání ve smlouvě, která tomu odporují, jsou zakázaná a nepřihlíží se k nim. Smluvní pokutu lze navíc sjednat se spotřebitelem pouze ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách, a to jen pro porušení povinnosti. Porušením smluvní povinnosti však nemůže být zákonný výkon práva, kterým je např. odstoupení od smlouvy.
Mimo to vzniká spotřebiteli právo požadovat slevu z díla, z důvodu porušení smlouvy (neprovedení díla včas). Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.
Podle § 2610 OZ platí, že právo na zaplacení ceny díla vzniká provedením díla. Je-li dílo přejímáno po částech, vzniká právo na zaplacení ceny za každou část při jejím provedení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Schlieger, s. r. o., U nákladového nádraží 3265/10, 13000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Hezký den, paní Strýhalová,
jak jsme společně včera komunikovali v soukromé konverzaci, požadavek byl předán technikům. Do soukromé zprávy jste zmínila, že jste večer nebyla u předávky díla, podle záznamů techniků v systému jste uvedla, že v 21 hodin není pracovní doba, tudíž nebudete poslouchat techniky "jiné národnosti". Technik Vám řešení nabídl. Požadavek byl předán na oddělení k naplánování, školení a zprovoznění podle Vašeho přání.
Váš Schlieger
Dobrý den, ano přesně tak, určitě si nikdo nechce přebírat TČ ve 21:00 hodin večer a ještě ne v českém jazyce. Určitě jsou kluci z Ukrajiny velmi schopný, ale ani jedem z nich nemluví plynule česky. Já když něco někomu prodávám, tak k tomu dávám také instrukce a návody v češtině.
Další věcí jsou revize, odtokový kanál. Jelikož voda z TČ bude téct pod barák. A to asi nechce nikdo. A dále jsou tam věci jako promáčklý bojler atd.
Včera mně přišla opět další faktura na revize. A to nemám dílo stále předané.
Jak už jsem Vám říkala, nebudu tak drahou věc přebírat pozdě večer. Čekal jsem, že se někdo ozve ráno a ani v ten večer nikdo ano nevolal, že odjíždí a mají hotovo.
Děkujeme za odpověď, paní Strýhalová,
jak jsme uvedli v našem předchozím vyjádření, kolegové Vám samozřejmě vyjdou vstříc. Váš obchodní zástupce se s Vámi domluvil na nacenění revize přívodního kabelu a zároveň s Vámi provede zaškolení. Děkujeme.
Váš Schlieger
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.