Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Na Booking jsme si zarezervovali pobyt v New Yorku, Brooklyn 22.-28.9.2023. Ubytovateli jsme sdelili očekávaný termín příjezdu. Zpráva byla doručena. 22.9. jsme se po 15 ti hodinové cestě dostavili k bytu na uvedené adrese. Nikdo nám neotevřel. Zkoušeli jsme volat na telef. číslo uvedené u rezervace, byl na něm záznamník.
Zkoušeli jsme zvonit - podle světel v oknech- i na jiný byt, abychom se zeptali, poradili. Otevřel nám obyvatel bytu 3A, zkoušel také majiteli telefonovat. Bez úspěchu. Čekali jsme 2 hodiny a pak jsme si prostřednictvím Bookingu našli jiné ubytování. Vznikl nám tím značný rozdíl v ceně ubytování, celkem 17.000,- CZK. Hned po návratu jsme kontaktovali zákaznické centrum, na řešení stížnosti je prý pozdě, máme se spojit přímo s ubytovatelem, na můj návrh kompenzace rozdílu v ceně ubytování Booking nereaguje.
Jsem přesvědčena, že stížnost má řešit zprostředkovatel, tedy Booking.
Rezervace ubytování Booking
Kompenzace cenového rozdílu 17.000.- CZK mezi puvodne rezervovaným ubytováním a v nouzi nově nalezeným
|
Tweet |
Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel bytu. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.
Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace.
Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.
Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail ECCNET-CZ@ec.europa.eu. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.