Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Nejedná se toliko o stížnost, jako spíš o žádost o pomoc.
V roce 2014/2015 jsem vstoupil do insolvence a v roce 2017 jsem úspěšně splatil 100% všech přihlášených pohledávek. Bohužel, i dnes po cca 6 letech od ukončení insolvence mi v NRKI registrech (zakoupeno přes "kolikmam") stále svítí od společnosti Creamfinance Czech celkem 12 záznamů s názvem "Karty a revolvingové úvěry" a 1 záznam s názvem "Půjčky". Všechny tyto operace jsou ve stavu "Ukončený".
Samo o sobě by na tom nebylo nic zvláštního ale jelikož jsem všechny přihlášené věřitele uspokojil před 6ti lety ve 100% nechápu, proč i dnes se ukazují v registrech od zmíněné instituce údaje z roku 2020, 2021 a 2022. Například u jedné platby, mi svítí "datum poslední platby" 18.3.2021 a "datum posledního pohybu" 31.3.2022 i když bylo dávno po ukončení insolvence a tím pádem uspokojení věřitele.
Děkuji moc za odpověď.
Evidence o záznamu v NRKI
Odpověď jak mohu docílit toho aby záznamy z registrů byly vymazány, protože došlo ke splacení všech pohledávek a aktualizce v NRKI jsou dávno poté, co byla insolvence ukončena a vypršela lhůta pro uchování registrů.
|
Tweet |
Informace v registru by měly odpovídat skutečnosti.
Na stránkách společnosti je uvedeno následující: "Informace obsažené v registrech jsou aktualizovány měsíčně a jsou uchovávány po dobu smluvního vztahu s finanční institucí (po dobu trvání smlouvy o úvěru) a po dobu dalších čtyř let po jeho ukončení. Pokud smlouva s klientem nakonec nebyla uzavřena, informace o takové žádosti jsou uchovány v Nebankovním registru po dobu šesti měsíců".
Jestliže informace v registru neodpovídají realitě (datum poslední platby/pohybu), může se spotřebitel obrátit na Klientské centrum CRIF, které po konzultaci s finanční institucí chybný údaj opraví (viz: https://www.cncb.cz/kontakt-nrki/#faq).
Dozor nad finančním trhem provádí finanční arbitr, který také nabízí mimosoudní řešení sporů. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Žádáme společnost o vyjádření. Neučiní-li tak, budeme nuceni stížnost uzavřít.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.