Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
reklamace sušičky WT 46w563by, která od začátku koupě hlásí chybu byla vždy odvezena a "vyčištěna" ... když se tato chyba objevila po 4 , tak jsem chtěl odstoupit od smlouvy. V tom zakročil servis Siemensu a řekl neoprávněná reklamace a neuznáváme.... Nyní proběhne soudní znalec a předpokládám , že i soud. Chci jen upozornit lidi na to , že Siemens již není značka, které by lidé měli věřit a dále pak je mrzuté, že Siemens hodlá neuznat sériovou vadu tohoto produktu ... Soudní znalec to ale bude mít jednoduché, protože je vše zaprotokolováno a na tuto chybu na internetu upozorňují stovky lidí ...
P.S. dokonce i nasmlouvaný servis nám oznámil, že by si tuto sušičku nikdy nekoupil ...
siemens WT 46w563by
Vrácení peněz, ale hlavně omluva za to , že z lidí dělají pitomce...
Sám vlastním společnost ve které ročně nakupujeme díly ze společnosti Siemens a jedna sušička a falešný přístup rozbije obchodní vztah . Co dodat - bravo Siemens a připravme se na soud
|
Tweet |
Z podané stížnosti není zcela zřejmé, zda reklamovaná sušička byla spotřebitelem zakoupena u podnikatele označeného ve stížnosti, či u jiného prodejce, a podnikatel vůči kterému směřuje stížnost byl pouze osobou určenou k provedení opravy (pověřený servis), což je velmi důležité pro uplatnění nároků plynoucích z odpovědnosti za vady zboží. Odpovědný za vyřízení reklamace je totiž vůči kupujícímu výhradně podnikatel, u kterého bylo zboží zakoupeno. Nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny lze uplatnit výlučně ve vztahu k prodejci, servis je určený pouze k opravě a posouzení vady výrobku.
Pokud byla sušička zakoupena kupujícím v postavení spotřebitele (zásadně bez uvedení IČ a nikoli k užívání k podnikatelské činnosti ), má spotřebitel minimálně zákonnou dvouletou záruku, během níž mu náleží právo reklamovat vady výrobku. Reklamační lhůtu v maximální délce trvání 30 dnů upravuje zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v § 19 odst. 3. Jedině s výslovným souhlasem spotřebitele by mohla být reklamační lhůta prodloužena.
Vyskytne-li se na zakoupené věci vada po dobu záruky, je právem spotřebitele obrátit se na prodejce nebo jím určený servis a žádat vyřízení reklamace. Servis je povinen reklamaci vyřešit opravou ve stejné lhůtě, kterou ukládá zákon prodejci. Při jejím sepsání spotřebitel určuje způsob vyřízení reklamace. Je-li nárok spotřebitele v souladu s občanským zákoníkem a uzná-li prodejce vadu jako záruční, je požadavkem spotřebitele prodejce vázán. Nejčastěji jde o nárok na opravu, v případě neodstranitelných, opakovaných nebo vícečetných závad pak na výměnu zboží, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy s požadavkem vrácení peněz.
V tomto případě doporučujeme ještě před vypracováním znaleckého posudku uplatnit reklamaci přímo u prodejce, u kterého byla věc zakoupena, pokud tak prozatím spotřebitel neučinil. V případě, kdy i prodejce reklamaci zamítne, je nutné prodejci sdělit nesouhlas se způsobem vyřízení reklamace a upozornit na vypracování znaleckého posudku. V případě, kdy znalecký posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a úhradu znalečného. Náklady vzniklé v souvislosti s uplatněním reklamace se uplatňují u prodávajícího. Seznam znalců je k dispozici na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.