Společnost


proRADY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7094Neproveditelné vyzvednutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.06.2015, před 10 lety

Eva Trhlíková

Znění stížnosti

Dne 3.5. 2015 jsem v obchodě Carpisa v Plzni reklamovala kabelku. Reklamace měla být vyřízena 2.6. 2015. Když jsem se však do nákupního centra dostavila, obchod Carpisa byl zavřený a doposud zavřený je. Na maily mi nikdo neodpovídá. Takovéto jednání nehodlám tolerovat.


Produkt

Kabelka


Požadované řešení

Požaduji jen to, na co mám nárok, a to sice vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2015 16:52, před 10 lety

Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.

Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.

Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat prodejci písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou, na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku na internetových stránkách Ministerstva spravedlnosti. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání, pokud si prodávající dopis nevyzvedne, bude vůči němu odstoupení přesto účinné.Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání, které nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Pro formulaci může spotřebitel využít vzor, který je dostupný v níže uvedeném odkazu.

https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2015 10:36, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.