Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
Dobrý den,
v pondělí 2.10.2023 jsem prostřednictvím AAA Auto uzavřel úvěrovou smlouvu na auto Škoda Superb. Cena vozidla byla uvedena 145 tis. Leasing. Uzavřel jsem úvěrovou smlouvu prostřednictvím AAA s úvěrovou společností s tím, že si musím do vozidla nechat namontovat GPS Locator v hodnotě téměř 40tis. Bylo mi sděleno, že bez toho úvěr nebude poskytnut. V úvěrové smlouvě je tak uvedena kupní cena vozidla 198898Kč.O GPS Lokátoru žádná zmínka. Pracovnice úvěrové společnosti mi následně po telefonu na infolince sdělila, že žádná taková podmínka neexistuje. Tím pádem mě pracovnice zprostředkovatele úvěru AAA záměrně uvedla v OMYL.
Moje banka mi mezitím schválila úvěr, o který jsem měl zažádáno před koupí vozidla. V tuto chvíli chci odstoupit od úvěrové smlouvy v ochranné zákonné lhůtě 14 dní a zaplatit vozidlo v hotovosti. Nechci platit ale žádný GPS Locator, protože ho nikdo nevyžaduje a navíc zatím ve vozidle vůbec není. Úvěrová společnost bude chtít po mě zaplati částku 198898Kč, kterou vyplatila AAA. S manažerem pobočky není vůbec řeč. Poslední kontakt z jeho strany nebyl vůbec příjemný a to se jednalo o reklamaci daného vozidla protože vznikla porucha na motoru. Nabízel mi různé vozidla u kterých byla cena ne úplně na místě ke stavu vozidel. Tak jsem přešel na reklamaci vozidla. Nechal mě tam čekat hrozně dlouho a když jsem se slušně dotázal jestli můžeme daný problém vyřešit tak na mě úplně nepříjemným tónem řekl "Ne, nemám momentálně čas" a seděl v kanclu. Nepříjemná zkušenost ze strany manažera.
O stornování lokátoru sem AAA informoval. Poprvé mi bylo řečeno že to není možné. Po druhé že můžu zrušit připojištění ale nikoliv samotný lokátor že tohle musím řešit přímo se společností. Tam jsem volal a bylo mi řečeno že instalace neproběhla tudíž nemám se společností žádnou smlouvu. A že v tomhle případě musím kontaktovat AAA auto a nenechat se odbýt. Volal jsem zpátky do AAA auto kde mi operátor sdělil že danou věc už někdy řešil a tě ví že to zrušit jde a že mě bude kontaktovat. Už jsou to dva dny a stále bez odezvy. Tak jsem se rozhodl to řešit touhle formou aby jsme došli k vzájemné spokojenosti. Doufám že dojde k vyřešení problému a vzájemného vyrovnání děkuji.
GPS lokátor
stornování objednávky a navrácení finančních prostředků.
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku].
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Kobane,
věc jsem prověřovala a mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní Míková,
Záležitost nebyla vyřešena. Jen stále sliby, že se mi váš operátor ozve, a už se neozval. Jsem opravdu zklamán přístupem, a doufám, že dojde k vyřešení dané záležitosti. Váš operátor mi sdělil, že danou věc již řešil a že se dá bez problému zrušit, a že mě bude kontaktovat, ale již se tak nestalo. Tak vás prosím o vyřešení dané záležitosti. Děkuji.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby uvedla, zda a kdy bude spotřebitele kontaktovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.