Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#70979Nekalé praktiky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.10.2023, před rokem

Lubomír Louda

Znění stížnosti

Dne 2.10.2023 jsem koupil v AAA Auto Plzeň, auto Suzuki Swift. Prodejní cena byla uvedena na 199 999,- Kč.
Hotově jsem zaplatil 100 000,- Kč. Na zbývající částku jsem si vzal úvěr. Po dotazu, kolik zaplatím po splacení do půl roku mi pracovnice vyčíslila částku 112 000,- Kč.
Měl jsem si řádně přečíst smlouvu, ale slečna jednala velmi důvěryhodně, řekla, že k úvěrové smlouvě DOSTANEME !! balíček SMART, lokátor Basic a Carlife Garance. Nepadlo ani slovo o NAVÝŠENÍ ÚVĚRU !!! Na malém tabletu, určeném pro podpisy byl text zobrazen tak malými písmeny, že byl nečitelný. Slečna předkládala v rychlosti k podpisu obrazovku za obrazovkou. Jsem starobní důchodce a informace byly podávány v rychlosti a ve velkém množství, a také vzhledem k důvěryhodnosti pracovnice, jsem po předložení smlouvy v papírové formě vše podepsal. Vrátil jsem se na pobočku s tím, zda bychom se nemohli domluvit na zrušení doplňkových služeb, neboť jsme o žádných platbách navíc NEBYLI INFORMOVÁNI !! (Locator Basic 2 za 21 000,- Kč, Doplňkový zákaznický servis úvěr 9 999,-Kč ) Manažeři nás vyprovodili s tím, že mají podepsanou smlouvu.
Od úvěru jsme odstoupili acelá částka byla uhrazena.


Produkt

Zamlčení podstatných informací a důvěryhodnost pracovnice vedlo k nedostatečné kontrole v podstatě podvodně uzavřené smlouvy. SPZ 6P3 8363


Požadované řešení

Žádáme o to, aby z částky navýšené o 42 998,- Kč nám bylo vráceno 30 998,- Kč. Balíček SMART jsme ochotni si ponechat.
Stále ještě věříme, že firma se zachová, alespoň v tomto případě, seriózně.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2023 10:08, před rokem

Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).

Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku].

Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.11.2023 11:20, před rokem

Vážený pane Loudo,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z oddělení.finančních služeb. Podle informací, které jsem od nich obdržela, na naší straně nevzniklo při podepisování smluv žádné pochybení. Kolegyně se Vám věnovala tři hodiny, byl tedy dostatek času fakturu i částky na ní prostudovat. Z naší strany již v tuto chvíli není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2024 06:53, před 12 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.1.2024 17:18, před 12 měsíci


Lubomír Louda

Hodnocení: