Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Česká televize mi nauctovala poplatky za období 02/2019 - 12/2020 a exekucne je vymahala a vymohla. V soudním rozhodnutí je uvedeno, ze je to na základě smlouvy o energiích. Na adrese od 10/2018 nemám nájemní smlouvu a nemám ani vedené energie na mou osobu. Při dotazu na poště co mám udělat mi bylo řečeno, ze sipo zanikne samo. Tudíž jsem neřešila.
ČT mi nauctovala poplatky o kterých jsem se dozvěděla až díky exekuci.
Opírá se jen o zákon o odhlasovani poplatku, ale neřeší, ze vlastně mi nauctovala poplatky, když Dana adresa má jen jednu domacnost, kde bydlí někdo jiný. Ze se rozhodli účtovat poplatky na základě neexistující smlouvy o energiích. Chtějí uhradit poplatky od 01/2021 doteď.
Nejde o částku teď, ale jde o princip.
Děkuji za odpověď kam směřovat stížnost
Odpuštění poplatku 01/2021 doteď, když už jsem jednu čast uhradila.
|
Tweet |
Dle § 3 odst. 2 zákona č. 348/2005 Sb., o rozhlasových a televizních poplatcích je poplatníkem televizního poplatku fyzická osoba nebo právnická osoba, která vlastní televizní přijímač. Jestliže drží nebo z jiného právního důvodu alespoň 1 měsíc užívá televizní přijímač fyzická osoba nebo právnická osoba, která není jeho vlastníkem, je poplatníkem tato osoba.
Podle odst. 4 téhož ustanovení platí, že pokud je fyzická osoba, která není přihlášena v evidenci poplatníků televizního poplatku, odběratelem elektřiny připojeným k distribuční soustavě, považuje se za poplatníka televizního poplatku s povinností platit, pokud České televizi po jejich písemné výzvě neoznámí písemným čestným prohlášením opak, a to s účinností od marného uplynutí lhůty 30 dnů ode dne doručení této výzvy. Součástí výzvy musí být poučení o následcích neprokázání opaku v takto stanovené lhůtě.
Při přestěhování je povinností poplatníka fyzické osoby oznámit změnu adresy nebo evidenci odhlásit (zde: https://poplatky.ceskatelevize.cz/formulare).
Hradí-li spotřebitel poplatek přímo na účet České televize, změnu nebo odhlášku může provést prostřednictvím evidenčního formuláře. Změny nebo odhlášení u SIPO platby je možné nahlásit na kterékoliv pobočce České pošty.
Pokud nedošlo k oznámení změny adresy nebo odhlášení z evidence, porušil spotřebitel svou povinnost a domníváme se, že by společnost mohla chtít proplatit náklady, které jí vznikly v důsledku vymáhání. Nemůže však po spotřebiteli požadovat zaplacení televizních poplatků, neboť taková sankce by byla s našeho pohledu nepřiměřená.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít