Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 17.06.2015 jsem zakoupil v prodejně electroworld s pobočkou na černém mostě stolní počítač. Cena byla 13.899,-( pro mě jakožto studenta nebylo snadné to už jen ušetřit ). Dne 20.06.2015 sem chtěl počítač zapnout ale i přesto ze "bedna" vydávala provozní zvuk nešel obraz..mám dva monitory ale ani jeden nereagoval. Tak sem byl nucen zajet znovu přímo na pobočku abych si vyžádal reklamaci (připomínám ze počítač byl používán 2 dny). Na pobočce mi pan na reklamacich řekl, ze počítač pošle na servis a do 30. Dnu se ozvou. Jelikož sem počítač měl 3 dny, tak jsem požadoval výměnu zboží..pan mi řekl ze to nesmí, ze pokud chci tak mi zavolá "zástupkyni" vedoucí. Na to sem řekl, ze tedy ano ať ji zavolá..bohužel "zástupkyně" byla nepříjemná a nesdelila mi nic jiného než to, ze pokud chci mužů si přijít v pondělí a požádat o zavolání vedoucí..takže sem jim tam nechal počítač podepsal papíry. V pondělí 22.6.2015 jsem tam jel, ale znovu mi bylo řečeno ze muzu mluvit jen ze zástupkyni protože vedoucí už odjela..což mě teda dost zarazilo, když mi bylo řečeno ať si příjedu v pondělí a vyžádám si vedoucí...paní vedoucí pravděpodobně nemá čas na svoji práci ale pravděpodobně si jezdí řešit osobní záležitosti v pracovním čase. Na internetu jsem si našel, ze moji prioritní záležitosti je požadovat výměnu zboží..na to mi bylo řečeno ze nemůžou vyměnit zboží, ale ať se počítač vrátí ze servisu(kam zatím ani nebyl odeslán) ze muzu požádat o výměnu za nový kus..jistě, ze nechci po 2. Dnech užívání počítače za bezmála 14 tisíc korun..opravovány, ale nový. Rad bych se tedy zeptal jestli mám nárok na okamžitou výměnu zboží? Popřípadě jak to řešit? A dále mě ještě zajímá kam bych mohl zaslat/ zavolat stížnost na paní "vedoucí", která pravděpodobně nemá na teto pozici co dělat, když sem ji ani jednou nezastihl na prodejně, i přesto, ze v to pondělí sem ji tam ( podle slov "zástupkyně") měl zastihnout. Předem mockrát děkuji, a omlouvám se za chyby v textu. ( píšu to přes telefon)
Stolní počítač lenovo. H50
Okamžitá výměna zboží nebo vracení penez
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, tak jako v tomto konkrétním případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Případné odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Z uvedeného vyplývá, že prodávající musí mít reálnou možnost posouzení reklamované vady výrobku, její povahy a zjištění příčiny vzniku vady. Proto je oprávněný požadavek prodejce na posouzení vady odborným servisem, rovněž i vzhledem ke skutečnosti, že odpovědnost za vady se v obecné rovině nevztahuje na běžné opotřebení a mechanické poškození. Nejzazším termínem pro vyřízení reklamace při potřebě odborného posouzení vady je lhůta 30 dní ode dne uplatnění.
Zákon o ochraně spotřebitele výslovně stanoví, že prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se však nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Nemá-li zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, které kupující očekával s ohledem na povahu zboží nebo které prodávající popsal či inzeroval v reklamě, jedná se o nesplněnou jakost při převzetí. Stejně je posuzován i případ, kdy se věc nehodí k účelu, k němuž je obvykle užívána. V takovém případě může kupující uplatnit práva z vadného plnění. Spotřebitel je pak oprávněn požadovat dodání nové věci bez vad (tím se rozumí výměna za stejný bezvadný výrobek), pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se však vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti. Není-li to však možné (například takové zboží již není skladem, nevyrábí se), může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení zaplacené kupní ceny zboží. Jiná je situace, pokud lze vadu bez zbytečného odkladu odstranit bezplatnou opravou a požadavek na novou věc by byl nepřiměřený, pak má kupující právo na opravu. Právo na přiměřenou slevu z ceny zboží náleží kupujícímu vždy, pokud neuplatní jiné právo.
Ustanovení § 2169 odst. 1 občanského zákoníku stanoví určitou hierarchii nároků z vadného plnění, která je pro volbu nároků spotřebitele z vadného plnění závazná.
Pokud bude uplatněná reklamace počítače uznána prodejcem jako oprávněná, může spotřebitel požadovat po prodejci proplacení účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na cestovné, poštovné, rovněž i znalecký posudek.
Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník (vedoucí provozovny podnikatele) jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům a řádném plnění pracovních povinností, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Vážený pane Srkale,
je nám velice líto, že máte problém s u nás zakoupeným výrobkem, navíc záhy po prodeji.
Podrobně jsem prozkoumala Váš podnět a našla jsem pro Vás myslím vhodné řešení.
Prosím zastavte se u nás na pobočce Electro World Černý Most, kde jste výrobek zakoupil a poprvé i reklamoval. Vezměte s sebou reklamační protokol, originál účtenku a případně další příslušenství k původně zakoupenému výrobku.
Na prodejně s Vámi kolegové vše vyřeší a notebook Vám vymění za zcela nový, samozřejmě s novou účtenkou, čili Vám bude platit nová dvouletá záruka.
Pevně věříme, že budete s tímto řešením spokojen a přejeme příjemný den
Bc. Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World
Prosíme spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Mockrát děkuji, a velice si cennim pomoci které se mi dostalo pomocí dTestu. Zhruba týden po vaší odpovědi(zaslání stížnosti přímo na pobočku ElectroWorldu) mi velice pomohlo, a nakonec sem dostal nový kus, s tím, že se mi omlouvají za potíže. takže ještě jednou mockrát děkuji. S čím ale stále nejsem spokojen je "paní vedoucí" ta neřeší že má nějaké povinnosti+pracovní dobu, a přesto pokaždé z mách 3. návštěv kvůli reklamaci jsem ji na pobočce nezastil...tam něco není v pořádku.