Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:712
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:23
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#70996Peugeot 301 filtr pevnych částic

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 13 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.10.2023, před rokem

Srb Daniel

Znění stížnosti

Na pobočce v Pardubicích jsem zakoupil Peugeot 301. Nejdříve mi tvrdili, že je vůz po jedné havárii a přitom má za sebou podle Cebie 2. To jsem ještě akceptoval. Už samotný zážitek z prodeje byl zvláštní. Silně mi nutili jakési nesmyslné pojištění za 20.000,- /nakonec mi ho dali na rok zadarmo a je na dvě věci/, pak mi dal prodejce čestné slovo, že na STK vůz projde.
Inu, neprošel.Vadný či neexistující filtr částic způsobil nadměrnou kouřivost a vůz nevyhověl z hlediska emisí. Stejnou závadu vůz opakovaně vykazoval i v minulosti a byl pro ni z STK několikrát vrácen.
Rozpočet na opravu mám 50.000,- vůz stál 165.000,-. Oprava by tedy byla v ceně třetiny pořizovací hodnoty vozu. Nyní mám reklamaci ještě v běhu. Když čtu zdejší příspěvky, radši bych vaší mediaci využil už takhle v zárodku.


Produkt

Peugeot 301


Požadované řešení

Vrácení peněz nebo výměna vozu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2023 07:50, před rokem

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

V uvedeném případě by se mohlo jednat i o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy.

Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.

Jestliže autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

K pojištění:
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo či není, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce, na kterou se spotřebitel může s podnětem obrátit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.11.2023 00:33, před rokem

Vážený pane Srbe,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován, a že nyní je vše již dořešeno. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2023 17:41, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2024 12:46, před 12 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.