Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#71002Odmitnuti reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.10.2023, před rokem

Vojtech Bohm

Znění stížnosti

Zakoupil jsem obal na telefon 'Apple silikonový kryt s MagSafe pro iPhone 13 mini, červená PRODUCT(RED)' v domeni ze se vyplati koupit 'kvalitu' a ze vydrzi. Po pul roce bezneho pouzivani se zacal cely loupat, nacez jsem ho reklamoval. Reklamace mi byla zamitnuta s tim, ze 'na bezne opotrebeni se reklamace nevztahuje'. Coz mi prijde neprijatelne, ja nemuzu za to, ze mi byl prodan nekvalitni vyrobek, coz mi potvrdili panove na reklamacnim oddeleni, kteri mi rekli, ze tohle je u nej bezne a ze neni vubec kvalitni, ze si mam koupit nejaky za tri stovky a vyjde to nastejno...

Obratil jsem se nejdriv na telefonickou podporu kde nad tim mavli rukou ze si pro nej mam proste prijet, ze nic reklamovat nebudou. Po emailu mi bylo sdeleno, ze jestli jsem nespokojen muzu si na vlastni naklady nechat vyhotovit znalecky posudek nebo se obratit na obchodni inspekci. Napsal jsem jestli ctu spravne, zda to opravdu mysli vazne, nacez jsem obdrzel jen odpoved 'ano, ctete' a komunikace tim byla uzavrena.

Prijde mi to absolutne neprijatelne, aby se takhle chovala zdanlive 'ferova dvojka' na trhu ecommerce.


Produkt

https://www.czc.cz/apple-silikonovy-kryt-s-magsafe-pro-iphone-13-mini-cervena-product-red/327374/produkt


Požadované řešení

Rad bych, aby mi byly vraceny moje penize.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2023 08:10, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud byla reklamace vyřízena (i když byla ze strany společnosti zamítnuta), doporučujeme spotřebiteli zboží z reklamace vyzvednout, jestliže tak ještě neučinil, neboť společnost by v případě nevyzvednutí zboží z reklamace mohla po spotřebiteli požadovat úložné, a to za podmínky, že o možném vyzvednutí tohoto zboží společnost spotřebitele informovala.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.