Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Minulý rok 2022 v měsíci srpen jsem si zakoupila telefon Blackview DL 5000 Dual.Asi v polovině měsíce ledna roku 2023 se začala projevovat nepravidelná závada.Při hovoru přestával fungovat mikrofon či reproduktor.Neslyšela jsem hovořícího,po nějaké chvilce opět ano a opět výpadek.V měsíci únor 2023 jsem dala telefon na reklamaci.Telefon mi byl vrácen s vyjádřením telefon vyzkoušen a závada nezjištena.A současně s informací, že chybí pojezd na SIM kartu a telefon byl přehrán nový program.Domnívala jsem se, že jsem pojezd na SIM kartu ztratila a domlouvala jsem se na prodejně v Praze zda je možné ji objednat od servisního střediska kam byl telefon zaslán.Tento problém byl řešen telefonním hovorem do servisního střediska,kde jsme obdrželi informaci, že ho bohužel dlouhodobě nemají a musím si jej objednat zásilkovou službou od výrobce.Vše řeším osobně v Praze.Při aktivaci telefonu jsem našla i pojezd na SIM kartu a aktivovala všechny aplikace.Závada se projevovala i nadále a možnost řešit trvající závadu osobně jsem měla až v měsíci záři.Zastupce vaší firmy reklamaci opětovně přijal myslím 15.9. lze dohledat v dokumentaci asi v 15 hodin.Z minulého kontaktu jsem byla již informována, že servisní středisko je v Liberci a doba doručení trvá do dvou dní.Do dvou dní mi byla reklamace vrácena s vyjádřením závada nezjištěna.Z tohoto tedy logicky vyplývá, že servisní středisko poprvé telefon zbytečně zadrželo 30 dní bez vyzkoušení za provozu, protože bez pojezdu není možné vložit SIM kartu a z telefonu komunikovat.A při druhé reklamaci se neobtěžovali vůbec, protože nemohl být telefon doručen za dva dny z Prahy do Liberce a z Liberce do Lipnice u Spáleného Poříčí a soucasne uveden do provozu býť na jeden pracovní den!!!! Takže následovala opět cesta s finančními náklady do Prahy a jednáním jak s prodejcem,tak i jeho nadřízeným za účelem řešit reklamaci způsobem adekvátním a v souladu s reklamačním řádem dle zákona.Požádala jsem dotyčné pány prodejce zastupující vaší firmu o navrácení financí z důvodu projevení závady v období šesti měsíců od koupi telefonu.Tudíž závady posuzované jako vadné zboží z výroby.Bylo mi oznámeno, že mi nemohou vyhovět z důvodu neuznané reklamace!!!! Přitom se jedná o prokazatelný podvod!!Nabídli mi variantu osobní kontroly místního technika na prodejně, který telefon uvede do provozu a zjistí,jeli má stížnost oprávněná.Po týdnu mne měli informovat!!! Opět se nic neděje.Tímto vás žádám o dořešení situace a navracení financí a to co v nejrychlejším možném termínu.Děkuji.Čtrnáctová Andrea ***
Navrácení financí
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Dle České obchodní inspekce jedním ze závěrů reklamace může být však i to, že se reklamovaná vada neprojevila. Většinou to, že se vada neprojevila či nebyla zjištěna, konstatuje servis, který provádí odborné posouzení a odstranění zjištěných vad. Je proto důležité při uplatnění reklamace podrobně popsat, za jakých okolností se vada objevuje, co jí předchází atd. Pokud se spotřebiteli podaří ji předvést před pracovníkem přijímajícím reklamaci, je vhodné, aby pracovník i toto zaznamenal do reklamačního protokolu. V ostatních případech doporučujeme spotřebiteli vadu zachytit třeba fotografií nebo na videu, které následně předá spolu s reklamací.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.