Společnost


Marketplace na Facebook, prodejce Patrik

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0

#71014Dodání jiného produktu, než jsem si objednal

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.10.2023, před rokem

Ljuben Nunev

Znění stížnosti

Jedná se o Apple watch SE za cenu 1800,- Kč plus 200,- Kč za dopravu. Prodávající mi dodal hodinky T880 Ultra Watch, které jsem našel na internetu také za 540,- Kč, takže je docelá možné, že ty hodinky koupil za tu cenu, ale on je prodával za 1800,- Kč.
Chybu přiznal a na Facebook messengeru, kde jsme komunikovali, se mi omluvil a přislibil, že mi dodá objednaný produkt do 5-7 pracovních dnů. Zde je zkopirovaný text jeho odpovědi na messengeru.
"Velmi se omlouváme, že jsme pro vás zaregistrovali špatné hodinky, požádal jsem sklad o opětovné zaslání zakoupených hodinek na základě vaší adresy a zásilka vám bude doručena do 5-7 pracovních dnů bez jakýchkoli nákladů." To bylo dne 22.9.2023. Poze vím, že prodávající se jmenoval křestním jménem Patrik
Od té doby na moje zprávy nereaguje.


Požadované řešení

Dodání skutečně objednaného produktu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2023 09:45, před rokem

V tomto případě je důležité rozlišit, zda se jedná o prodávajícího podnikatele, jelikož na vztah spotřebitele s podnikatelem lze aplikovat ustanovení na ochranu spotřebitele. Vzhledem k tomu, že prodávající spotřebiteli reklamaci hodinek, které neodpovídaly objednávce, uznal a následně přislíbil spotřebiteli dodání objednaného zboží, budeme předpokládat, že se nejspíše jedná o prodávajícího podnikatele.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), tedy nedodá spotřebiteli objednané hodinky, může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - k dodání objednaného zboží či k navrácení peněžních prostředky po odstoupení od smlouvy i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Je také možné transakci reklamovat u své banky, kde s pomocí chargebacku lze za určitých podmínek získat peníze zpět.

Pokud by se jednalo o subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Jestliže by se jednalo o zahraniční podnikatelský subjekt sídlící mimo EU, nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Vzhledem k tomu, že se nám z poskytnutých informací od spotřebitele subjekt nepodařilo dohledat, ani jsme stížnost nedokázali podřadit pod již existující subjekt, bude stížnost uzavřena pro nedostupnost subjektu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.