Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 10.5 jsem objednal na adrese www.coloriqa.cz (nyní na doméně http://www.zonatapet.cz/) tapetu za 2429Kč. Tapeta po urgencích a 3 týdenní lhůtě dodání dorazila, nicméně nebyla dle popisu - natisknuta v horizontálních pruzích, namísto klasicky vertikálně. Takto tapeta nelze nalepit na stěnu, nehledě na to, že tapeta má vzhledem k její velikosti opravdu mizernou kvalitu (rozmazané a body obrazu jdou vidět i na vzdálenost více jak 2m od tapety).
Zboží bylo vyzvednuto dne 3.6.2015, kupní cena byla uhrazena platbou předem systémem PayU. Dne 4.6.2015 jsem poslal email s odstoupením od smlouvy a tapetu zaslal poštou. Na tento email mi ještě bylo odpovězeno, ale od té doby se mnou nikdo nekomunikuje.
Tapetu se již snažím měsíc vrátit - poštou se vrátila zpátky, byl jsem i na adrese sídla firmy, kde již nesídlí, poprvé dostal odpověď od firmy s novou adresou, zde se však právě poštou tapeta vrací. Na emaily ani telefon nikdo nereaguje, poštu také nepřebírá.
XXL tapeta - rozměr: 368 x 254 cm) za cenu 2429,- Kč
Za zboží požaduji navrácení peněz, na které mám ze zákona nárok.
|
Tweet |
Odstoupením se kupní smlouva ruší a smluvní strany mají povinnost vrátit si vzájemná plnění. K tomu mají lhůtu 14 dnů od odstoupení. Prodávající není povinen spotřebiteli vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží odeslal. V tuto chvíli se spotřebitel pokusil splnit svou povinnost vrátit zboží, což může prokázat doklady z pošty. v takovém případě se nemůže dostat do prodlení, pokud společnost řádně nabídnuté zboží nepřevzala. Nebude-li společnost nereagovat, faktické vymáhání práva může být obtížné.
Doporučujeme podat na společnost podnět živnostenskému úřadu pro porušení povinnosti zdržovat se na adresách uvedených v živnostenském rejstříku.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.