Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Před 2,5 roky jsme kokupili novou televizi a teď v dubnu nám skončila záruka a televizi odešel displej. V opravně nám řekli, že to na novou televizi. To jako vážně vydrží tv za 15 tisíc dva roky?? Samsung televizi si už nikdy nekoupíme a nikomu ji nedoporučuji kupovat. V opravně měli několik tv a vše od samsungu a s tím stejným problémem.
Samsung tv
sleva na novou tv.
|
Tweet |
Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). S ohledem na zásadu zákazu zneužití práva doporučujeme reklamaci uplatňovat vždy neprodleně poté, co spotřebitel vadu věci zjistí. Spotřebitel bude muset vždy prokázat, že věc byla vadná již během prvních 2 let od převzetí.
Pokud by se prodávající zavázal zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jednalo by se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které by se vyskytly v této pozdější době, by se tudíž řídily uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
Jestliže se tedy vada projevila po dvou letech od zakoupení zboží a nelze prokázat, že věc byla vadná již během prvních dvou let od převzetí a zároveň se prodávající nezavázal zárukou za jakost nad zákonnou dobu, nejspíše nebude ze strany prodávajícího reklamace uznána.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Dobrý den,
velice nás mrzí vzniklé komplikace spojené s produktem, který je krátce po ukončení standardní záruční doby. Zákazníkovi doporučujeme kontaktovat infolinku společnosti Samsung na bezplatném telefonním čísle 800 726 786. Tak bude možné situaci řešit s proškolenými agenty, případně objednat návštěvu autorizovaného servisního technika.
S pozdravem
Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Nyní stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl uvést, zda nabídky společnosti využije, případně mohl informovat o dalším vývoji (po komunikaci se společností).
Jak jsem již zmínil, tv v opravně byla, takže nepotřebuji čekat na to, že ni opět někdo řekne, že opravit nejde. Na infolince mi řekli, ať neotravuju, když je tv po záruce. Co tedy více udělat?
Děkujeme spotřebiteli za reakci.
Jak uvádíme výše, spotřebitel může reklamovat zboží, na kterém se vada vyskytla v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí (to platí pro zboží zakoupení před 6.1.2023) - pokud by se tedy spotřebiteli podařilo prokázat, že vada na TV byla již před uplynutím záruční doby (přestože se projevila až později), byla by reklamace oprávněná a společnost by musela věc vyměnit (jelikož oprava dle výše uvedeného možná není).
K prokázání této skutečnosti může posloužit znalecký posudek. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji stížnosti, případně stížnost uzavřít.
Jasně a budu půl roku čekat než se vúbec něco stane a jeste budu pouzivat sve finance a nakonec to neuznaji. At jde samsung nekam. Od teto firmy uz nekoupim nic a verim, ze cast lidi to alespon odradi.
SAMSUNG NIKDY
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.