Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 11.6.2015 jsem dala na pobočku mironetu k reklamaci mobil Lenovo A660 kvůli sekaní aplikací, např. internetový prohlížeč se mi kolikrát ani nespustil, smsky při nevčasném stisknutí na přijaté zprávy se aplikace problikla a zavřela. Další část mé reklamace byl problém se signálem. Pokud se mi snažil někdo dovolat nedovolal se a poté mi cca po 5-10 minutách přišla smska od operátora, že mi někdo volal na obou sim kartách. Jedná se o třetí reklamaci kvůli tomuto problému. Při první reklamaci nahraná nová ROM, při druhé vyměněný SIM slot (4.2.2015) a při třetí reklamace neuznaná, kvůli mechanickému poškození konektorů u SIM slotu na 2. simkartu, které bylo viditelné při vyzvedávání telefonu z reklamace, avšak při odevzdávání telefonu do reklamace si ani pán od mironetu, který telefon od mě přebíral nevšiml něčeho takového a to že si telefon detailně prohlížel, kontroloval baterii a stav telefonu a to také do protokolu co viděl zapsal jako např. utrženou krytku na konektory, či že mám nalepenou folii na displeji. Mimo jiné ztrátu signálu jsem udávala na obou sim kartách a to že jeden ze slotu má ohlé konektory, neřeší to že stejnou závadu měl i ten druhý (mechanicky nepoškozený).
Lenovo A660 ser. číslo 6933602301791
Vrátit peníze
|
Tweet |
Pokud došlo k poškození telefonu po přijetí k reklamaci, ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Aby tedy zákazník mohl odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz, musí se jednat o reklamace uznané. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud se vada projeví déle než šest měsíců od převzetí a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den.
Zastavte se prosím v našem servisním středisku - se servisním technikem je dohodnuto, že vám bezplatně vymění SIM sloty.
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Dobrý den,
vážím si Vašeho vstřícného kroku ohledně možnosti bezplatné výměny SIM kartového SLOTU. Bohužel si však neodpustím poznámku - není mi zřejmé, proč společnost MIRONET takto postupuje až v případně mého nesouhlasného vyjádření se způsobem vyřízení reklamace na stránkách www.vasestiznosti.cz a nevolila vstřícnější přístup již při samotném vyřizování reklamace na prodejně.
Na základě ustanovení § 2169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., dále jen "OZ" má kupující právo od smlouvy odstoupit, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. Podle ustálené judikatury je tak kupující oprávněn odstoupit od kupní smlouvy, pokud se na předmětu koupě vyskytuje opakovaně tatáž vada třikrát.
První vytknutí vady (reklamace) bylo uplatněno dne 19. 9. 2014. Z prvního reklamačního protokolu je zřejmé, že závada spočívala v "nemožnosti instalovat aplikace na kartu, sekání telefonu i po továrním nastavení a především vypadávání hovoru - tedy ztrácení signálu". Uvedená reklamace byla uznána jako oprávněná a telefon byl opraven prostřednictvím "nahrání nové ROM".
Druhé vytknutí vady bylo uplatněno dne 13. 1. 2015. V druhém reklamačním protokolu je závada popsána jako "přehřívání telefonu, pri hovorech se ztrácí signál a v telefonu něco chrastí". Z takto popsané závady je nepochybně zřejmé, že spotřebitel vytýkal opět stejnou vadu, tedy "vypadávání" signálu. Závada byla ze strany MIRONETu odstraněna a to výměnou SIM slotu. U obou těchto reklamací je nutné podotknout, že tyto byly uznány jako oprávněné, tedy nebylo jakkoliv namítáno, že by si kupující způsobil vadu sám.
Třetí vytknutí vady bylo ze strany spotřebitele učiněno dne 11. 6. 2015. V třetím reklamačním protokolu byla závada popsána jako "ztrácí se signál na obou sim kartách, závada se projevuje cca 2x do týdne, u náročnějších aplikací dochází k probliknutí zhruba každé 3 spuštění, zákazník požaduje vrácení peněz". V rámci reklamačního řízení byla reklamace posouzena jako neoprávněná s odkazem na mechanické poškození základní desky. Podle tvrzení společnosti MIRONET bylo takové poškození způsobeno "vytahováním SIM karty" a nyní způsobuje odpojování od sítě.
S uvedeným způsobem vyřízení reklamace nelze souhlasit. Z prvu je nutno uvést, že postup vyřízení třetí reklamace se jeví jako značně účelový. Pokud v případě druhého reklamačního řízení bylo vytknutí vady uznáno jako oprávněné - tedy popsaná závada byla vyřešena výměnou SIM kartového slotu bez jakékoliv odkazu na zavinění poškození spotřebitelem, je přinejmenším velmi zvláštní, že stejný postup společnost MIRONET v případě třetí reklamace neuznává. Vše pravděpobně především z důvodu, že uznání reklamace za oprávněnou by opravňoval kupujícího k odstoupení od smlouvy podle ustanovení § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. Již z tohoto důvodu se jeví zamítnutí reklamace za ryze účelové.
Nadto je též nutno uvést, že tvrzení společnosti MIRONET ohledně poškození slotu vyndáváním SIM karty ze strany kupujího lze shledávat velmi nepravděpodobným - telefon má slot na dvě SIM karty. Spotřebiteli nemá důvod "vyndavat" a "zandavat" SIM karty ze svého telefonu bezdůvodně. Nepochybně se též nejedná o záležitost každodenního úkonu, je tedy velmi nepravděpodobné, že by k poškození slotu mohlo dojít výše uvedeným způsobem. Kupující též namítal ztrátu signálu u obou SIM karet, údajné mechanické poškození jednoho slotu tak neřeší problém ztráty signálu u slotu druhého.
S ohledem na uvedené tak neshledávám Vámi nastíněnou variantu řešení uspokojivou. Jako kupující mám v souladu s ustanovení § 2169 odst. 2 OZ právo na odstoupení od smlouvy, pokud se nelze věc řádně používat pro opakovaný výskyt téže vady. Je zcela irelevantním, jakým způsobem se společnost MIRONET snažila vadu odstranit, podstatný je výsledek - tedy ta skutečnost, že vada stále trvá a telefon nelze z tohoto důvodu používat. V souladu s tímto Vás tedy žádám o dostání svých zákonných závazků, tedy přehodnocení třetí reklamace jako oprávněné (na základě důvodů výše uvedených) a akceptovat tak můj požadavek na odstoupení od smlouvy a tedy vrácení pěněz za zboží.
S pozdravem
Lucie Petrovičová
Pokud spotřebitel uplatnil právo na odstoupení od smlouvy při opakovaném výskytu vady po opravě již v reklamačním protokolu, musí prodávající jeho volbu v případě uznání reklamace respektovat.
V daném případě by též bylo možné namítat neprovedení reklamace řádně a včas v rozporu se zákonem o ochraně spotřebitele, neboť se prodávající při vyřizování reklamace vadou zjevně nezabýval dostatečně a v důsledku toho reklamaci neoprávněně zamítl. Takový postup zakládá podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od této smlouvy odstoupit.
Dobrý den,
kolega z reklamačního oddělení vytvořil dobropis a částka vám byla hotově vyplacena. Prosím o ukončení stížnosti.
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Hodnocení: