Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Od poloviny září 2023 mám Santu Fe 2,4GDi v autorizovaném servisu! Náhradní díl se servisu nedaří sehnat. Jde o čídlo teploty výfukových splodin (myslím). Auto je rok výroby 2020 a má najeto 47 tis.
Myslel jsem, že si kupuji vůz od celosvětového výrobce automobilu, který má zajištěny i náhradní díly, ale asi jsem se spletl.
Nechápu jak v jednadvacátém století, kdy fabriky chrlí deseti tisíce nových vozů, je možné na náhradní součástku čekat přes měsíc.
Když si přes eshop objednám cokoliv na světě je mi to dodáno až do domů do týdne a společnost Hyundai není schopna zajistit servis??
To bych pochopil u jiných značek, ale Hyundai asi není tak velký a silný jak se prezentuje.
U koncernových vozu bych čekal max týden.
náhradní díl na Santa Fe GDi 2,4, rok 2020
DODÁNÍ náhradního dílu na servis!!
|
Tweet |
Mezi stranami byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo - servis vozidla, přičemž dílem se rozumí dle § 2587 Občanského zákoníku zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Dle § 2596 Občanského zákoníku dále platí, že opatří-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla (v tomto případě náhradní díl), má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. Dále se má se za to, že kupní cena věci je zahrnuta v ceně díla.
Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno. Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze. Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud podnikatel nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Dostupnost určitých náhradních dílů nemůže společnost přímo ovlivnit, to ji však nezbavuje odpovědnosti dokončit dílo včas. Zároveň společnost nemůže provést dílo s jiným dílem (např. s neoriginálním), jestliže objednatel k takovému kroku nepřistoupí a nedá společnosti svolení. Spotřebiteli tedy doporučujeme obrátit se přímo na společnost s dotazem, kdy může očekávat dodání náhradního dílu, aby následně mohl proběhnout servis vozidla. Mimo to se může spotřebitel také poohlédnout po náhradní součástce jinde a opatřit ji zhotoviteli k provedení díla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost o vyjádření. Neučiní-li tak, budeme nuceni stížnost uzavřít, aniž by došlo ke smírnému vyřešení sporu.
Spotřebitel nás informoval, že je již celá záležitost vyřešena. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.