Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#71039Přesto, že jsme měli tetenky, nebyla volná sedadla

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

22 hodin 42 minut

Detail stížnosti

Publikováno
16.10.2023, před rokem

Daniela Radecký

Znění stížnosti

Dne 15.10.2023 jsme se vraceli z Mallorky do Prahy. Letenky jsme měli řádně zajištěné a zaplacené již od 30.08.2023. Při cestě tam žádné problémy nebyly. Ale na zpáteční cestě z Mallorky( let č.QS8003) v ll,40 z let.Palma de Mallorka měli volné v letadle jen jedno místo ( letěli jsme 2 osoby). Druhou letenku jsme dostali pouze stand by. Nedostali jsme žádné informace, na naše otazky nikdo neznal odpověď do poslední chvíle jsme nevěděli, co s námi bude, kdy je další let a pod. Manžel, kterému je 85 let a nemůže zůstat sám bez doprovodu se zcela zhroutil, bylo mu špatně , ale nikdo nám nepomohl ani neporadil. Nakonec jsme sice místa v letadle dostali, ale ten stres a nervy byly nepředstavitelné. Není přece možné, aby letecká společnost odmítla cestující s platnou letenkou s odůvodněním, že v letadle nemá volná sedadla.
Dále si stěžujeme na postup pracovnice u přepážky odbavení na Mallorce, která nám odmítla vzít do letadla jako příruční zavazadlo tenisovou tašku ( upozorňuji na to, že taška odpovídala povoleným rozměrům a při cestě tam nebyly žádné problémy, měli jsme ji na palubě letadla), nakonec jsme ji museli odbavit jako speciální nestandartní zavazadlo. Přitom na palubě letadla bylo několik cestujících, kteří měli příruční zavazadla daleko větších rozměrů, než je tenisová taška.
Letenky jsme zakoupili dne 30.08.2023 u cestovní kanceláře De Luxea ( prodala paní V. Airticket s.r.o. )
Dle vyjádření CK, kam jsme z Mallorky v zoufalství volali řekli, že chyba je na straně letecké společnosti, která zřejmě prodala větší počet sedadel.

Prosím o vysvětlení, omluvu, ale také o finanční kompenzaci. (Stres, nervozita, zdravotní stav manžela a také telefonní hovory do ČR s prosbou o pomoc.).

Daniela a J. Radecký

e mail - ***
tel. ***


Produkt

Již uvedeno výše - Let QS8003 15.10.2023 v 11,40 hod , Palma de Mallorka - Praha


Požadované řešení

Skutečnost, kterou jsem popsala by neměla vůbec nikdy nastat.
Myslím, že by se společnost měla nejen omluvit, postarat se , aby se takový případ už nemohl opakovat, ale za vzniklý stres a telefonní náklady by měla dát přiměřenou kompenzaci.

Daniela a Jaromír Radecký

email - trenhop@seznam.cz

tel.606427066


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2023 14:18, před rokem

K letenkám:
Se stand-by letenkou se cestující dostane do letadla pouze v případě, pokud zbyde místo. Tyto letenky využívají především zaměstnanci leteckých společností. Zároveň se domníváme, že stand-by letenku nelze považovat za řádnou letenku, kterou by měla obstarat cestujícímu cestovní kancelář, pokud se předem na takové letence strany nedomluvily.

Cestovní kancelář je povinna zařídit cestu tam i zpět. Pokud by se spotřebitel zpátky z dovolené nedostal, mohl by letenky reklamovat. Zároveň se cestovní kancelář nemůže zbavit odpovědnosti za zajištění řádných letenek odkazem na leteckou společnost.

K zavazadlům:
Dle dostupných informací se hmotnost a počet zavazadel, které lze přepravit, odvíjí od cenového balíčku. Co vše spadá do jednotlivých cenových balíčku nalezne spotřebitel zde: https://www.smartwings.com/kolik-mohu-prepravit-zavazadel. Jestliže tedy spotřebitel splnil uvedené rozměry zavazadla, mělo být zavazadlo odbaveno bez dalších poplatků. V opačném případě doporučujeme uplatnit reklamaci u letecké společnosti.

Stížnost je možné zaslat společnosti Smartwings, a.s. taktéž:
- prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://www.smartwings.com/kontaktni-formular
- anebo ombudsmanovi: Mgr. Vojtěch Lažanský, Na Příkopě 1047/17, Praha 1, e-mail: ombudsman@smartwings.com.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.